Februari 25, 2017

DEATHLESS!!

music player aku yang tengah mainkan lagu2 baru dari album DEATHLESS

cover album NECRONOMIDOL, DEATHLESS


Hmm, lama aku tak review pasal lagu yang aku layan, sekarang ni terasa terpanggil nak review lagu2 baru dalam album NECRONOMIDOL..banyak kali aku layan tapi tak ada satu lagu mengecewakan aku cuma terkilan sebab ada lagu yang di rekod semula cuma untuk ganti suara bukan untuk penambah baikkan..

Settle layan lagu2 dalam album baru NECRONOMIDOL, DEATHLESS..memang awesome kali ni..death soul dan romance in death tu memang terserlah..dalam 7 lagu baru & 1 lagu re-make, aku paling suka lagu KERES THANATOIO..sebab apa? lagu ni terlalu romantik dan syahdu untuk aku..
dari translate, line ni paling aku syahdu,
"Tonight! Let me hear your scream of grief 
Your tears become my nectar 
Your tragedy is my banquet 
Drowning in blood Your never-ending grief"
hahaha XD
music death kali ni agak klasik sungguh..


Ni sekadar pandangan murahan aku je sebagai salah seorang peminat Metal tentang lagu baru NECRONOMIDOL ni..


Artis : NECRONOMIDOL
Album : DEATHLESS
Tarikh Rilis : 22 Februari 2017

1. END OF DAYS
- typikal core-metal, sacrife to darkness..alunan musik yang tersusun penuh dengan kegelapan dan lontaran vocal dari pemain suara pun memainkan peranan yang bagus..dapat rasakan level sorrow diorang..haha

2. 4.7L
- boleh feel sikit musik evanescence & versamerge tapi horror element still mantain..element electro dalam musik metal memang dah biasa cuma tak terlalu mainstream untuk fan metal..maybe diorang nak sampaikan happiness of darkness tu secara calm..

3. SKULLS IN THE STAR
- lagu lama Necronomidol cuma remake dengan suara member baru..fek, tak ada suara Hotaru rasa lain..kalau yang tak pernah denagr, musik2 dia memang seakan-akan musik metal dan pop-rock tahun 80-90an dulu..

4. KERES THANATOIO
- romance in darkness, sangat syahdu weh..pada aku lah, lirik dia dan musik dia terlalu romantik dan sweet untuk dunia darkness ni..romance in darness macam aku sebut mula2 tadi..passion in romance aku dapat rasakan, macam seolah2 walau dalam kegelapan, romance tu tetap wujud walaupun dalam cara yang agak salah..haha


5. CHUNGKING REDLINE
- musik metal yang agak klasik, macam tengah layan Immortal or Burzum..bila layhan lirik sedikit menakutkan..berkaitan ritual dan semanagat..just thinking pasal "Reinforced Concrete The Thousand-Faced Moon" tu cukup buat aku tertanya-tanya..

6. HEXENNNACHT
- lagu ni agak horror sikit la, memang pasal darah, tragedi, side of mortal..haha..kepudaran dalam kegelapan, kesedihan dan dendam kesumat, kehidupan yang akhirnya hanya jumpa kepada kematian semata-mata..kalau faham ia lebih kepada cerita "Walpurgis Night", apa tu Walpurgis Night? tu kena kaji sendiri..haha

7. NEPENTHE
- lagu ni ceria sikit, macam lagu chinese-pop or japanese-pop 70-80's tapi lirik..dahsyat gak, pasal malam mulia untuk kegelapan, Night of Genesis, Night of Revelation..walaupun Tokyo sebuah bandar terang, penuh pengharapan tapi di sebalik kegelapan dan tangisan di sisi gelap tak siapa peduli..

8. ITHAQUA
- yang ni, memang aku terasa sangat Immortal or Burzum..lama tak layan lagu metal yang macam ni, lirik just mention about mitos kegelapan je..mitos yang berkaitan dengan Aurora, walaupun Aurora sangat indah dan cantik, tapi di keliling Aurora penuh dengan kegelapan, kesejukan yang melambangkan kesedihan, kesengsaraan yang tengelam kerana kehidupan yang tertumpu pada sesuatu yang indah..


Rate, aku berani bagi : 
4.9/5.0
kurang 0.1/5.0 sebab agak kecewa tak ada apa2 perubahan dekat lagu SKULL IN THE STARS..haha




Let the Aurora Borealis light your way

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "