Mac 28, 2017

FM

Haha..aku masih main Football Manager 2012, walaupun ada je Football Manager 2015 tapi sebab 2012 lagi shiok main dari 2015..sebab time ni player power2 belum muncul lagi dan banyak player yang power sekarang dari 2014-2017 muncul dalam realiti tapi tak muncul atau tak ada..Banyak player yang power sekarang dalam FM12 sampai season 2016 pun tetap langsung tak power..hahaha..aku main agak slow jugak la..dari awal tahun lepas main balik..yang sebelum2 tu dah tak best main sebab banyak mistake aku buat dalam handle team sebab time tu zaman newbies dan reputasi pun teruk gila..hahaha..loser!!tapi aku main tak de kalau kalah restart balik..kalau kalah ye kalah, cuma formation & taktikal kena baik bhai..player pun kena pandai cari yang boleh main ikut taktikal, kena pandai cari scout dan coaching staff untuk build team kau..hari ni nak share untuk season 2017-2018 aku..team lauk je..dah 4-5 season belanja besar dan perabis duit, season ni dah boleh kurang spend dan bergantung dekat player akedemi..walaupun ramai player akedemi masih tak power tapi affilate or feeder club untuk loan player2 lepasan akedemi or player yang beli belum ready untuk main team..memang makan masa untuk main dan belajar cara dan taktikal..secara peribadi dan jujur, aku main FM12 sejak beli dari 2013 sampai lah awal tahun lepas, kalau tengok record aku main memang teruk dari segi taktikal, pembelian player, formasi, coaching staff, scout team, finacial balance, hutang kelab..sikit sebanyak aku dapat belajar jugak pasal undang2 kelab, liga, permit kerja pemain..paling susah liga england sebab permit kerja untuk pemain luar eropah macam Asia, Amerika Selatan, Amerika Utara, Afrika yang tak pernah ada cap untuk negara sama ada pasukan senior atau remaja..pernah beli 3-4 player luar eropah tapi tak dapat guna sebab masalah permit..lepas tu baru tau pasal feeder club untuk pinjam kan pemain yang bermasalah permit kerja untuk hantar loan ke kelab feeder dari negara yang tak perlu kan permit kerja pemain dan negara yang senang untuk pemain tu dapat 2nd kewarganegaraan..yups aku bukan gamers macam budak lain, aku sekarang dah agak tua dan cuma berminat game yang ajar aku taktikal dan analisa..haha..meh aku share skuad aku untuk season 2017/18..




Team : Chelsea

Skuad 2017-2018

Goal Keeper
Petr Cech (Rep.Czech)
Thibaut Courtois (Belgium)
Rafael Veloso (Spain)
Ayman Abdallah (U21) (Egypt)

Defender
Alex Quinn (U21) (England)
Claudio Giambuzzi (U21)  (Italy)
Tomas Kalas (Rep.Czech)
Luke Shaw (England)
Vincenzo Davoli (U21)  (Italy)
Gary Cahill  (England)
Kurt Zouma (France)
Enrique Alvarez (U21) (Venezuela)
Cesar Azpilicueta (Spain)
Marcos Alonso (Spain)
Nathan Ake (Netherland)

Midfielder
Juan Mata (Spain)
Adam Lallana (England)
Andre Santos (Portugal)
Mo Wijngaarde (Netherland)
Marco Verratti  (Italy)
Jordan Henderson (England)
Paul Pogba (France)
Eden Hazard (Belgium)
Stephen El Shaarawy (Italy)
Neymar (Brazil)
Victor Zotkin (U21)
Antoine Griezmann (France)

Foward
Edison Cavani (Uruguay)
Erick Torres (Mexico)
Diego Costa (Brazil)
Fabian Himcinschi (Romania)
Mbaye Niang (France)
Cabelo (U21) (Brazil)


Captain - Gary Cahill
Vice Captain - Jordan Henderson




TRIVIA TEAM


Pre-Season
11 Match (all away match)
8 Win
2 Draw
1 Lose
Goal For 39
Goal Against 8
first 8 game - mix & match player from main, reserves & U18 team
last 3 game - 33 player comfirm play for main team new season





Staff, Coaching & Scout

Head Coach 1
Assistant Coach 1
First Team Coach 4
Coach 13
Goalkeeper Coach 3
Fitness Coach 3
Youth Coach 3
Physio 9
Scout 13



Formation 
Type (fluid)
4-5-1 (main)
4-1-1-2-2 (overload attacking)
4-2-3-1 (total defends)

Main Squad
Total 33 player
25 register + 6 U21 = play for League
23 register = play for Champion League
33 player = play for FA, League Cup


 Remaining Budget..No Big Spend this season..haha


Transfer
BUY - USD22mil
SOLD - USD20.5mil


Last season position
2016/2017

2017/2018 Season


FM12!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "