September 25, 2017

Toy Game & Comic Convention.....Idol?


Event yang pertama kali aku datang, STGCC (Singapore Toy Game & Comic Convention)..Event ni dah cecah 10 tahun usia dia, dan event tahun ni merupakan event pertama aku join STGCC, sebelum2 ni tak pergi pasal tak ada apa2 tarikan dan harga tiket pun agak mahal..Mahal tapi sebenarnya berbaloi untuk peminat2 Toy, Game & Comic sebab dia tak tertumpu pada culture Japan tapi culture Hollywood..Event main tahun ni paling besar STGCC ialah Star Wars..

Webside : singaporetgcc



Ok, kenapa tahun ni aku pergi? Satu sebab je, sebab Colorpointe datang Singapore..haruslah kena datangkan..Tahun ni punya Akiba Stage banyak idol besar datang..Antara idol yang besar datang yang aku kenal Hiiragi Rio, Colorpointe & Tokyo CLEAR'S..Aku kenal sikit2 pasal idol CLEAR'S ni tapi aku lebih follow Nagoya & Chiba CLEAR'S dari Tokyo CLEAR'S..

Ok, kali ni dari JB aku, Frei, Ame dengan Mamad. Nubu dia stay sana. Kami gerak dari JB hari Ahad, sebab Ame cuti pun hari Ahad..Baru shiok gerak ramai2..Untuk tiket masuk, kami beli tiket STGCC All Acces, beli pun on the spot dan sehari, maka harga dia SGD21 (MYR65), boleh je beli tiket GGXP+Akiba Zone, tapi nak lebih puas merayap banyak tempat termasuk Stage, tu ambik All Acces..

Terkejut jugak lah awal2 sampai dekat Sand Expo & Convention Center dekat Marina Bay, hall dia seriously besar kot, 3 kali besar dari Suntec Hall & 2 kali besar dari Singapore Expo..memang puas dan penat merayap dalam tu..haha..




Sampai2 masuk dalam, first cari port Akiba Zone..Sampai2 kena tarik tegur dengan member Colorpointe, Suu & Chami..perghh diorang masih ingat..lepas tu Roziman, panggil kitorang dekat dengan dia..dia siap bagitau dekat aku, Hink kena tunggu lagi satu sesi..hahaha..sebelum tu layan la DJ2 yang perform dan tengok layan ada idol tengah perform tepi booth, Flaremo (Orion)..Secara jujur diorang memang tak lawa dan ada member yang aku boleh terfikir, ni ke idol yang sepatutnya..hahaha..tapi untuk lagu diorang punya lagu agak nice kot..Flaremo ni idol yang agak mature sebab ada lagu memang khas untuk orang dewasa sebab berkait dengan Beer..siap kitorang belajar Beer MIX..

Tiba masa untuk sesi buppan Colorpointe sesi ke-3..ada Hink..hahaha..rilex2 dlu, satu cheki dulu doh..haha pun masih ingat aku sikit2..walaupun dekat setahun tak jumpa..kena tarik cheki lagi, rilex woii..tunggu after concert..Lepas settle cheki dengan Hink, terus merayau dan melilau sambil cari Mountian Dew free..haha..

Lepas abis meleper dan chill out dekat Akiba Stage,dah sampai time ke main stage untuk final event Japan Pop Stage..masa on the way, Frei bagitau lokasi Ola (Shojo Complex) lepak, sampai2 rezeki aku ada, dia ada situ, terus ajak "biasa foto bareng mbak?"..lama tak omong indo..hahaha..Ola sempoi dia ok, tapi macam manager dia suruh follow dan subcribe some channel dia baru boleh ambik gambar..lucky aku ada internet Umobile..haha



Closing Event, Concert SGTCC


Masa yang di nanti kan,acara utama, konsert penutup dekat Main Stage..banyak gak yang perform..so aku biasalah rilex2 je..hahhaa..masa tiba, bila tiba Colorpointe perform je, aku kena sepak dengan Frei & dak2 ni, ada siap jerit, TO Malaysia go front la (jap aku bukan TO Malaysia). Terus aku ke tengah dengan geng Singaponista..jap asal aku center dok, pasal Hink center? aduh..haha..mula2 chill tetiba bila lagu dah start, Stand aku terus keluar..terus ora! ora! ora! ora!..aku pun tak tau apa aku buat time tu..masa tu aku kena himpit TO Emo & TO Ari..Dah abis all out aku, energy aku pun terus abis..





Buppan after party! Lepas abis concert terus lepak dekat Akiba Stage untuk buppan..first buppan, terus cheki dengan Hink lagi, sebab kali ni baju lain pulak..kali ni borak dengan Hink dan bagi dia hadiah..seyes hadiah paling epik aku pernah bagi, setin Wonda Coffee Brazilian Arabica Brew, nak gelak weh tapi Hink suka pulak, apa yang aku bagi mesti Hink jadi bahan dalam cheki kami..haha..abis tu tengok ada Tokyo CLEAR'S punya buppan, terus pergi cheki dengan member yang paling tak famous, Rin Asahina, tapi dekat Singapore dia paling famous la pulak..masa borak dengan Rin, nihongo aku makin power tetiba, tapi cakap dengan orang biasa terus tak reti..Rin siap puji aku nihongo aku polite..aku siap tunjuk aku support dia dekat CHEERZ, dia suka..haha..abis Rin aku ingat dah done dah, sekali lepak dekat dengan Frei sebab dia nak cheki dengan Hiiragi Rio..sekali kena racun dengan Frei suruh cheki sekali dengan Rio, sebab dia cakap Rio ni big name dekat Jepun tu aku tau, dan dia cakap kalau dekat Jepun agak mahal..so aku join bangon je..hahaha..masa cheki dengan Rio, sambil tu borak2..dia tanya kenal dia dari mana, aku cakap lah aku kenal dia pasal filem Tokyo Idols, dia pun terkejut ada orang tengok filem tu dan ucap terima kasih sebab tengok filem dokumentari tu..Rio memang polite, suara dia memang mantap weh..


So, untuk cheki aku damage:
Cheki
1. Hink 2x (SGD10/cheki)
2. Rin Asahina 1x (SGD10/cheki)
3. Rio Hiiragi (SGD10/cheki)


Abis je semua lepak2 dan borak2, terus gerak awal balik ke JB, sebab dah dekat pukul 10pm, kena faham, kami balik ke JB dan jarak agak jauh dari Marina Bay ke Woodlands..Sampai JB pun dekat pukul 12 tengahmalam..tu jelah aku boleh cerita apa yang terjadi masa STGCC hari tu..untuk event next? Maybe event Hibiki, IdolFes x GameSquare 2017. Ciao!!


clear! clear! clear!






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "