September 04, 2011

Kembara Raya bersama Perodua X Путешествия Рая вместе Perodua


Mesti tertanya2 kenapa tajuk entri kali ni bertajuk Kembara Raya bersama Perodua kan. Ada sebab beb, raya kali ni unik sikit walaupun tak ramai dari budak2 form 6 yang join tapi aku rasa unik pulak. Mana tak yang pergi semua bawak kereta dari Perodua, 1 Myvi dan 4 biji Viva. Myvi dah tentu2 guwa punya. 4 Viva tu milik Sharip (putih), Aznah (kelabu hijau sikit) Kak Ros (kelabu hitam) dan Dayah (hitam).

Tak banyak rumah kitorang pergi masa raya 5 sebab banyak dah balik KL, ada yang tak balik dari kampung, kerja dan ada tak balik Malaysia. Tahun ni siapa je yang ada, guwa tentu2 kena join sebab guwa mr.presiden. Haha. Dan Kak Rose pun wajib sebab dia organizer seumur hidup. Yang join kembara raya tahun ni Guwa, Kak Rose, Yuzz(bf Kak Rose), Aznah, Tyna, Dayah, Kak Sue, Sharip, Tirah, Farha. Tapi Farha join lambat lah. Tapi tak pe janji join.

Mula kembara dari rumah Kak Rose lah sebab dia yang aturkan perjalan. Tapi tau2 jelah janji pukul berapa sampainya pukul berapa. Haha. Bila semua dah ada aku macam biasa leading ke rumah BFF aku, Ayu kat Taman Daya. Dan sebab aku pakai myvi dan juga presiden aku jugak kena depan. Haha. Rumah Ayu ada makan2 sikit. Lepas pergi rumah Ayu, kitorang pergi rumah member Aznah kat Plentong. Kitoang redah je rumah siapapun. Janji beraya. Tapi aku tak join sebab tiba2 ada hal kat kampung melayu kejap. Sharip & Tirah pun tak join sebab sedara Sharip datang. Lepas diorang settle kat rumah member Aznah, gerak pergi rumah Farha kat Depo Polis. Jumpa kat sana. Lepas mengila kat sana Farha join dan Farha kena tolak kat kereta aku dengan alasan aku sorang je dalam keta. Yelah kereta lain semua berdua dan aku sorang je. Huhu. Tapi bukan ada apa2 pun dah tentu2 Farha dah ada bf dan sila jangan salah sangka ok. Haha. Kitorang beraya rumah member Aznah kat Bandar Baru Uda pulak. Oklah member Aznah pun sempoi dan layan. Tulah rumah terakhir dan semua balik ke rumah masing2 sebab dah lewat dan ada yang dah berjanji dengan orang. Tak banyak rumah pergi sebab jarak semua jauh. Tu yang unik tentang kitorang, semua geng rumah jauh. Paling jauh aku lah, Skudai. Lebih 20km. Haha. Oklah korang layan je lah gambar2 gila kami ni. Banyak candid dari aku dan pose dari kak rose sendiri. haha.
























Kembara Raya bersama:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "