Januari 23, 2012

Sine!..Cosine!..Mentaiko!


Yeah! Salam! O genki desu ka? Hehe seperti biasa aku baik2 saja. Oklah malas nak cakap banyak, kali ni entri terbaru aku tentang jdrama terbaru yang aku layan, "Suugaku Joshi Gakuen". Cerita ni terbitan Zetima, syarikat yang menguruskan budak2 Hello! Project. Dan hampir kelesuruhan drama ni di bintangi oleh artis2 di bawah naungan Zetima & Hello! Project seperti gadis2 dari Morning Musume, C-ute, BerryzKobo, S/Mileage & Pro!Eggs. Dan satu2nya hero dalam cerita ni adalah, Diro Sakurada (watak Sato Kazuki).

Sipnosis : Cerita ni tentang kerana kesilapan prosedur, seorang pelajar lelaki, Sato Kazuki (Sakurada Dori) yang tidak berminat dalam bidang matematik, tersedar dirinya telah dipindahkan ke sebuah akademi matematik di mana rakan-rakan sekelas dan pesaing bertarung dalam Olympiad matematik. Kazuki berada di dalam sebuah sekolah yang mementingkan matematik dan majoriti pelajar adalah wanita. Dalam masa sama dia berkenalan dengan seorang gadis yang sangat pelik, Niina Machida (Tanaka Reina) tapi sangat handal dalam Matematik. Dan seorang lagi pesaing Niina, Sayuri Tachikawa (Sayumi Michishige). Persaingan merebut pakar matematik di dalam sekolah ini membuat Kazuki merasa pelik dengan ramai lagi pakar matematik yang pelik. Niina yang mahu menjadi pakar matematik sanggup menerima sebarang cabaran bagi menambahkan kemahiran beliau. Dan lebih lucu, Kazuki sering menjadi mangsa dan eksperimen Niina. Ok, ini je aku dapat sipnosis sebab drama ni masih berjalan. Setakat hari ni aku baru layan episod kedua. Kalau nak tahu lebih lanjut, layan lah drama ni ok. memang menarik. hehe.

Oklah, meh aku kenalkan senarai pelakon2 untuk drama ni dan watak mereka sekali. Aku cuma boleh senaraikan sebahagian watak je lah ;

Tanaka Reina sbg Niina Machida
Michishige Sayumi sbg Sayuri Tachikawa
Sakurada Dori sbg Sato Kazuki
Suzuki Airi sbg Yuri Uehara
Yajima Maimi sbg Mami Shibuya
Tsugunaga Momoko sbg Harajuku Tomoko
Sudo Maasa sbg Ookubo Fuyumi
Nakajima Saki sbg Komaba Satoko
Mano Erina sbg Shirogane Reiko
Wada Ayaka sbg Tengenji Sora
Niigaki Risa sbg Toriumi Nagisa
Fukumura Mizuki sbg Akasaka Haru
Ikuta Erina sbg Nakano Riko
Sayashi Riho sbg Sana Eita
Suzuki Kanon sbg Ootsuka Mei
Fukuda Kanon sbg Yamashita Umi
Tamura Meimi sbg Ookura Riku
Shimizu Saki sbg Azabu Mirai
Tokunaga Chinami sbg Jinguu Takako
Kikkawa Yuu sbg Aoyama Ayaha


Dan sekarang ni aku nak tunjuk sebahagian dalam drama masa episod 1 & 2. ni aku printscreen je. ok, maaflah sbb resolution aku pakai HD 720 je. hehe

Ok. Nak tahu lebih mendalam dan nak layan, cari2lah ye cerita ni bagi sesiapa yang kaki jdrama, DHF Hello! Project. Ok, sebelum blah, aku nak korang layan lagu opening untuk 'Suugaku Joshi Gakuen' ni kejap. Lagu ni lagu asal oleh Morning Musume - Pyoko-pyoko Ultra. Ok, bye..ja ne!


Sine!..Cosine!..Mentaiko! :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "