Julai 13, 2016

Floating di Hari Raya.......Eh

Yosh! Salam, Selamat Hari Raya..lama seh tak update blog sejak sibuk nak puasa & raya. Raya pun tak ada apa2 persiapan sangat.cuma simple2 je sebab macam biasalah aku, raya mode kurang..haha..tapi still ikut family jalan2 sampai raya ke-2. Lagi satu sebab aku sibuk cari dana nak ke Chara Expo Singapore (9 Julai) & ke Bangkok (13 Ogos). dua2 sebab idol dan aku tak dapat join member2 pergi Jepun untuk Tokyo Idol Festival 2016. So janji dapat jumpa Idol yang kebetulan aku memang nak jumpa. Dekat Chara Expo ada Color Pointe, World Standard (Wa-suta), StarMarie, tapi dah tentu aku kejar Color Pointe. Dan dekat Bangkok ada Necronomidol,tapi malam raya dapat info dari member thailand, konsert batal sebab sponser tak ada dana nak bawak Necronomidol datang Bangkok, so harapan punah. Tapi tak apa, janji ada Color Pointe.

So ceritanya semua pasal aku beraya di perantauan (padahal Singapore je). Hari raya ke-4 dah ke Singapore semata-mata Color Pointe..kalau diorang tak ada, memang aku just datang hari Ahad lepak2 saja..

Geng Southern Wota yang dapat join hari tu cuma aku, frei, nubu, daniel..geng Southern Wota cawangan luar Johor yang datang Chip (Selangor) & wairai (Terengganu)..yang gerak dari JB ulang-alik cuma aku, frei & wairai..Pagi sabtu gerak lambat sikit sebab ambik wairai kat Larkin & Sarap berat sebab takut kebulur dan tak ada tenaga time show nanti. Hari sabtu macam biasa nasib, nasib tak berapa baik, jalan agak jammed dekat tambak dan beratur lama kat CIQ Woodlands. Dari JB nak ke tempat Singapore Expo kami naik bas dari CIQ JB direct ke Queen Street, then baru ambik MRT dari Bugis ke Expo. Dalam train asyik membahan wairai pasal kes dia dekat Paya Lebar..ahahaha..Sampai Station Expo, masing2 lincah gerak, sampai ngam2 10minit sebelum start. Wairai terus ke stage wrestling sebab nak layan Wa-Suta, aku dengan Frei gerak Main Stage sebab nak layan Color Pointe. Frei teman aku sebab dia kata boleh layan Wa-Suta esoknya.

Dapat duduk 2nd row, nak duduk row depan dah ramai fan PrizzMax..Berdebar-debar gak. Mereka keluar tapi cuma ber-empat..Sehari sebelum Char Expo, dapat berita sorang member Color Pointe sakit dan tak dapat join, time tu ahh sudah, jangan Hink sudah, dah lah aku minat Hink..tapi check rupanya Ari yang tak dapat datang, tapi still sad la sebab group tak complete kot.Sekali Hink buat moment dengan aku last performance, dia main mata dengan aku,memang tersentap cair..

List lagu masa performance color pointe
- Platinum Stella
- Astro Girl
- Sugar Pianist
- Senbonzakura
- Dancing Parade
- Antique Circus
- Stardust Stairway

Lepas abis aku terus ke booth Color Pointe, member2 aku dah ke tempat Wa-Suta sana..haha, paling depan nak cheki tapi aku nak jugak jadi orang ke-3 cheki. Group cheki. & dapat sign dekat mini album diorang. So burn SGD30 (SGD10 for cheki & SGD20 for mini-album)..tak kisah sebab idol aku minat, apa ada hal. Sebelum bagi peluang kat orang lain sempat bagi hadiah dekat Hink, tapi Suu macam hyper. Serba salah jugak mula2 sebab beli dekat Hink sorang je, tapi tak apa, next dekat Jepun nanti ye belikan untuk semua :p

Lepas jumpa sorang2 member Color Pointe, siap cheki, handshake, hi-fve bagai gn Hink sebab cakap aku fan besar Hink..gugur jantung aku dapat hi-five dengan Hink..suara dia memang sexy abis..cair dok aku..bila pusing2 lalu depan booth Color Pointe, Suu gn Emo lambai kat aku, dengan staff situ pun hi sekali gn aku..Manager dia siap ajak pergi Live-Show diorang bulan depan..

Abis event tu, Wairai & Frei lepas abis diorang punya group shoot dengan Wa-Suta, gi makan dekat Capital Mall sebelah Expo..Oh well, situ yang sedap dan boleh bagi perut aku cuma nasi ayam singapore..mula2 melantak pau ayam je tapi tak cukup..hahaha..dekat2 3.30pm pergi balik Expo..paling lawak  nak masuk balik expo, wairai, dia lupa kat mana dia cop sebelum keluar..dia punya konfident tangan kanan, last2 tak ada, rupanya tangan kiri..

Layan StarMarie dekat Main Stage tapi tak hype sangat la, cuma teruja dengan Hii-chan,salah sorang member StarMarie..dapat moment main lambai2 tangan dengan Kae-chan sekali dua..hahaha.StarMarie agak nice diorang punya performance, memang fast..dalam tu Chip asyik kena bedok dengan budak2 ni bila sibuk semak oshi orang, dengan oshi sendiri taknak semak..paling best Jason dok kecha dekat StarMarie tapi kepala dengan mata dok tengok member Natsuiro Party, Michi..haha..

Abis semua event, masing2 tengah floating, gi lepak mamak dekat Kallang, aku, frei & wairai gerak dulu..nubu, chip, daniel, hibiki, jason pergi checking hostel dlu..masing2 lepas tu minum macam air dekat singapore tu murah je..masing2 sorang dua gelas air, nasib baik gelas besar..masing2 cerita pengalaman dan floating masing2 dekat meja..

Balik dari Chara Expo sampai hari ni, tak dengar langsung lagu idol lain, dengar lagu Color Pointe saja. betul floating teruk siot. bak kata wairai, sampah memasing..hahaha..


 hadiah untuk Hink, aku je tahu apa isinya, siap ada duit raya lagi..hahaha XD

 Stage Color Pointe 

  Stage Color Pointe buat show, tak dapat ambik gambar sebab di larang

 loot Color Pointe ~

 cheki group dengan Color Pointe

member STARMARIE ~ Hii-chan, dia punya smile sangat sweet




yang floating teruk



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "