November 22, 2012

Once Day for GBUCW [Group Build Universal Century War] 2012 'Gundam Fans'

Oh hai, hmm ogenki desu ka minna-san! atasi? hai, genki desu! ekeke..poyo lah..pergh, lama sey tak berblog..maklumlah sibuk sikit kot..haha..apa sey nak post kali ni,hmm pasal gathering awal bulan hari tu. oh ya kat mana dan pasal apa? Dekat je, dekat Times Square Kuala Lumpur (dekatlah sangat lebih 400km kot dari Johor Bahru)..tarikh 4November2012.


tarikh asal GBUCW tapi atas sebab2 tertendu di tunda 04November2012

Gathering ni memang terbaiklah, dalam banyak facebook fan page, Gundam Fans (page yang di urus oleh abam Epul Azhar & Muhammad Fahmi) yang paling syok dan happening sebab page ni sangat humble & merendah diri. Mereka yang ada dalam page ni semua bagi sokongan untuk semua hasil kerja tak kira apa pun hasilnya. Ramai jugaklah yang datang dalam gathering dan ada yang tak dapat datang sebab komitmen lain dan jarak yang tak mengizinkan. Tapi Mega-Gath Gundam Fans yang Pertama ni aku rasa sangat berjaya. Mengimbas kembali Gathering Mini yang Pertama tahun lepas. Dari 5 orang sekarang bila keluar gath lebih dari 10 orang. Walaupun aku jarang turun kL tapi bila ada masa aku akan join. Tapi apapun, diorang memang sangat terbaik la sey.

Mega-Gath kali ni bertema 'GBUCW ~ Group Build Universal Century War'. Konsep dan peraturan setiap ahli perlu menyiapkan satu model kit yang berskala High Grade ~ 1/144, dan model ni hanya tertakluk kepada model kit dari siri HGUC ~ High Grade Universal Century. Kit mestilah baru dan belum di pasang. Tempoh hanyalah sebulan dan tarikh bermula kalau tak silap aku 01 Oktober 2012. Oh ya sebelum terlupa, yang anjurkan ialah abam Kamen Rider (Afiq Azri). Kenapa ea hanya dari era UC, sebab hanya era UC yang banyak model kit yang berscale 1/144. memang hangat pertembungan dua team EFSF (hero) & Sieg Zeon (musuh). Banyak Kit2 otai yang ada memang cun dan teliti dari detailing dan kekemasan. 


abam Faris gn Dawa & guwa gn Risa..kami yang gila Gunpla & H!P Wota..Hahaha err belakang abam Enix Sho gn Lisa (t-shirt tu..haha)

  kami 'Gundam Fans'
 orang jauh ~ guwa dari Jb & abam Enix & Amrin dari Kelantan

ni yang kuning guwa punya kerja, Hazel Metabee
le me with Hazel Metabee....

Dah alang2 datang Mega-Gath ke kL, aku ada lah angkat beberapa kotak haul dari TS dan dari abam Kamen jugak. Aku cuma angkat MG Astray Blue Frame 2nd Revise (Daban Model)/RM80.00 & SD 00 Qan[T]/RM30.00. Ingatkan nak angkat SHF Kamen Rider Fourze, duit memang ada tapi malas nak cucuk dan menyelamatkan kewangan aku bulan ni. Haha. Oklah, aku bagi korang tengok gambar2 masa mega-gath hari tu. Selamat Melihat. ekekeke



-[Mega-Gath Universal Century Group Build War 2012 Gallery]-















credit picture to :

Oklah, ni je dapat aku sajikan, kang letak banyak2 tak boleh nak view la plak. Kita tunggu tahun depan punya event. Hehe. Salam Semua! Ja ne!..


GBUC War!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "