September 12, 2016

Sparkling World!! Go-On Silver!

It's September..tapi sebenarnya sudah 1/3 September..apa seh..agak lama tak mengarut dan mencoret dekat blog ni..blog shiok sendiri..hahaha..ada aku kisah, blog aku, aku punya suka lahhhhh..hahahahahanat ~~

Mesti agak curious, tajuk dan gambar gadis dekat bawah apa kaitan siak..since aku asyik buat post pasal japanese-girl-idol, kali ni aku nak kongsi pasal "japanese gravure idol"..Oh wait apa seh Japanese Gravure Idol or Gravure Idol ni? Macam mana nak cerita ea..lebih kurang macam model la senang cerita cuma agak seksi berbanding model2 biasa..hahaha..

Lagi Gravure Idol (gv) yang aku minat kat bawah ni bukan sembarang gv, aku kenal dan layan dia sebelum dia join gv lagi..aku kenal dia pun dari siri super sentai (lebih kurang power rangers tapi original versi,dari Jepon)..Siri super sentai tu ramai kenal siapa follow, Engine Sentai Go-Onger..watak dia dalam cerita tu adalah ranger ke-6/7 macam tu lah, watak Go-On Wings Silver atau karakter manusia biasa dia Miu Sutou. Masa dia muncul tu aku dah doki-doki tengok level comel dia..mata bulat, lesung pipit..haha..fetish abis time tu..Ohhhhhh lupa, nama awek yang aku nak kenal kan ni siapa? Emmmmm nama dia.........Yumi Sugimoto

Comel kan..siapa tak tertarik siot..still aku lelaki normal..nak kata pervert tu tak just adore dengan Yumi..Selain berlakon dan modeling, Yumi ni kira power menyanyi jugak walaupun tak lah sepower Mariya Nishiuchi atau Ayumi Hamasaki atau Koda Kumi tapi bagi aku suara dia comel..duh duh duh cair hanat..taklah banyak lagu dia, cuma dia menyanyi pun sebab dalam super sentai ada watak dia jadi idol dan kena nyanyi..so secara tak langsung dia pun kena nyanyi..dia dengan Rina Aizawa & Nao Oikawa, nama group diorang, G3 Princess, siap debut single lagi, "G3 Princess Lap -PRETTY LOVE☆Limited-". Rina Aizawa dalam citer super sentai sebagai Go-On Yellow & Nao Aikawa dalam cerita ni watak jahat, Gaisui Daijin Kegareshia..

Tapi lepas abis siri Super Sentai, Engine Sentai Go-Onger, Yumi lebih banyak dapat tawaran model dan gravure, so tak mustahil dalam abis siri super sentai sampai sekarang agak banyak muka dia muncul dalam majalah local jepon, ada beberapa siri Photobook Solo dan ada beberapa DVD Gravure dia..Undangan berlakon masih ada cuma tak banyak lah..selain tu dia banyak berlakon sebagai model iklan..

Cukuplah kot infomasi aku bagi..kalau nak lanjut kena lah kaji sendiri dan carigali sendiri..aku cuma boleh kongsi apa yang ada dalam kepala otak aku mampu taip dalam blog ni walaupun banyak lagi boleh taip cuma takut tak faham je tulisan aku ni..merepek meraban banyak..hahaha..meh aku kongsi sikit basic info dengan korang..




Nama : 
Yumi Sugimoto
杉本有美(すぎもと ゆみ)
Profession :
Pelakon, Model, Gravure Idol
Tarikh Lahir :
April 01, 1987
Tempat Lahir :
Naniwaku, Osaka, Japan
Tinggi :
167cm
Darah :
A type
Bintang :
Aries
Webpage :
Twitter :

TV Shows
Keiji 7-nin (TV Asahi, 2015, ep6)
Tenshi to Akuma (TV Asahi, 2015, ep1)
Kurofuku Monogatari (TV Asahi, 2014)
Keiji Yoshinaga Seiichi Namida no Jikenbo (TV Tokyo, 2013, ep6)
Cleopatra na Onnatachi (NTV, 2012)
Don Quixote (NTV, 2011, ep4)
Shaken BABY! (Fuji TV, 2010)
Buzzer Beat (Fuji TV, 2009)
Coin Locker Monogatari (TV Asahi, 2008, ep2)
Engine Sentai Go-Onger (2008)
Boys Este (TV Tokyo, 2007)

Movies
100 Scene no Koi mobile drama (2007)
Sento shojo: Chi no tekkamen densetsu (2010)
Samurai Sentai Shinkenger vs. Go-onger: GinmakuBang!! (2010)
Engine sentai go-onger: Boom boom! Bang bang! GekijoBang!! (2008)

















Harukoi ~ Yumi Sugimoto


G3 Princess - Idol Number One






Gravure Nambaa One!!! 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "