September 19, 2016

Gunpla Expo @ JOHOR


Yosh!! Fuhh, agak lama jugak seh tak join mana2 event Gunpla dekat Johor or Kuala Lumpur..sejak sibuk layan aidoru, kerja dan kurang masa nak layan gunpla (gundam plastic builder) ni..so hari sabtu tadi tergerak nak pergi join buat sekian lama..hahaha



September 17,2016
Saja2 terjah City Square JB, dah alang2 teman member aku cari barang dekat CS dan aku pun baru abis photohunting dan photosession dengan member aku, so singgah lah..lagi dslr aku pun ada dekat aku so aku boleh photohunting model2 gunpla milik peserta GBWC JOHOR (GBWC - Gundam Builder World Cup). Banyak juga lah yang nice tapi mostly cuma focus pada dio tapi kurang pada gunpla dan ada focus pada painting semata2..tak banyak yang custom made or modification mode..ada tu ada tapi masih belum nampak betul2 BOOM!! nak tengok or mampu wakil negara..tapi tak tahulah juri macam mana..tapi bagi aku walaupun tak ada yang terlalu BOOM!! tapi kualiti yang masuk tetap bagus dan menarik untuk di lihat..boleh banyak di perbaiki dan mencantik kan lagi seni gunpla masing2..

Sambil pusing2 tengok galeri display peserta, display host, dan market..sempat jugak lah layan pertandingan "speed build", nak masuk tapi malas..hahaha..sebab lama tak kopek runner..lagi pun nak focus dekat photo hunting..so tak lama just dua jam then member ajak balik..so esoknya cadang pergi tapi kali ni dengan member wota dan member office-mate lama..






September 18,2016
Plan buat last minit malam lepas balik dari event..Suhaimi, member office-mate lama ajak lepak Gundam Expo lepas dia whatssup aku then sebelum ni ada janji dengan member wota aku, Sim, dia pun nak pergi tapi sabtu dia ada jemputan kahwin so tak dapat join..so semua meet up rumah aku dulu then baru gerak sama2..sebelum sampai lunch dulu bro..takut lama je dekat Expo rambang mata..haha

Sampai2 dapat tempat parking gerak lift betul dapat depan parking then naik level 1 betul dapat depan Expo..hahaha..so aku, Sim, Suhaimi usha dulu galeri tengok gundam2 sambil bincang pasal gundam sikit sebanyak, model dan detail..walaupun level kitorang cuma boleh talk tapi tak mampu nak expert explaination tapi just fun talk..haha..lepas tu lepak market..wala sesi meracun bermula..pusing 5-6kali padahal Expo kecik je dalam 6 rak je..hahaha..

Sim mula2 nak beli kan untuk Tempe dan Wairai je, belikan Petitg'guy kaler hijau special expo, tapi dengan dia sekali teracun beli dua model HG Barbatos dengan HG Tryon 3..Suhaimi teracun beli HG Barbatos & Long Distance Transport Booster..aku? takde duit so diam je lah..hahaha

Lepas bayar, saja isi borang survey sebelah kaunter..lepas isi, dapat lah gift free..Gundam Expo lanyard dengan Touch n Go sticker..dekat 2jam lebih dekat expo sungguh tak terasa langsung 2 jam..hahaha..jadi lah..balik lepak dekat Goreng Pisang Mawar depan Indoor Stadium JDT..sambung bincang pasal gundam, pokemon..LeL..lepas tu balik lah..sebab cuaca agak panas..

Ok sampai sini report aku, eh nukilan aku pasal lepak santai gunpla expo..nak ajak gang gunpla Johor mostly yang aku kenal semua dah bersara, dah slow down..ada yang baru tak kenal seh..plus aku anti sosial sikit..hahahaha..ok lain kali sambung borak ea..
















Set Your Gunpla!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "