September 14, 2016

DASH!! ~ROCK☆YOU~

Yosh! Haha..gua kembali bhai..Kembali apa? Kembali kongsi idol yang aku minat lah..Ceh..kali ni aku nak kongsi pasal satu idol yang sebenarnya aku dah lama layan cuma baru sekarang je nak kongsi..sempat cheki dengan 3 member ni,dan best aku rezu dengan Ayano sebab dia je buat aku floating lebih masa TIF tahun lepas walaupun memang dah aim dia dari awal..tak sangka dia buat aku floating lebih..siap team crew masa ambik cheki aku dengan Ayano, sebut "Happy Family", hahahahha sangat LoL..Kenapa rezu lebih sebab dia banyak cakap dengan aku in English since aku tak berapa power Nihon, aku just cakap dari Malaysia dan kurang fasih Japanese terus dia speaking English dengan aku walaupun agak terabur tapi tau dia memang belajar English dan nak tarik fan luar minat dia..Nice lah borak dengan dia..Oh wait aku lupa nak mention nama group ni, group ni nama dia PiiiiiiiN (7kali "i" since member dia ada 7 orang)..





review dari past TIF lepas : ToKYo iDoL FeSTiVaL oNe FiVe [TIF15]

Gambar yang aku kongsi kat atas tu sebahagian masa aktiviti Buppan (Meet & Greet) dekat TIF (Tokyo Idol Festival)..time ni aku memang dah badan hilang banyak air dan kering sampai kulit pun kering..so abaikan tangan aku yang lesu tu..masa ni pukul 2 petang dekat sana tak silap aku so dekat malaysia around 1 petang..dengan suhu cuaca time tu dekat 38-39 darjah..

Selain tu PiiiiiiiN ni jugak antara idol yang aku layan seorang diri masa dekat TIF tanpa ada teman sesiapa dari member2 Malaysia lain..mahupun member Singapura atau Indonesia..haha..oh well siapa je yang layan group tak kenal macam PiiiiiiiN ni tapi aku suka sebab diorang ni unik dan musik diorang pun agak nice..plus rezu dengan Ayano dan sebab tu aku more interact to Ayano masa Buppan..hahaha..

Aku nak cakap rekomen pasal group ni tak berapa sangat sebab aku layan je musik diorang selagi telinga aku selesa..aku tak kisah member dia lawa ke tak, comel ke tak, loli ke tak (oh wait aku kurang minat loli as long cute ok)..janji aku minat idol tu dan tak semak idol yang aku tak minat tapi seboleh boleh nak semak..layan idol ni sebab kau minat baru kau akan rasa dan capai apa kau nak dalam layan idol..kepuasan dan keseronokkan tu kita cari untuk layan idol dan buang segala masalah sementara..bukan cari masalah bhai..haha..

Oklah cerita banyak tak guna..aku bagi list bawah ni, korang study sendiri, tengok mana boleh layan, korang layan, mana boleh rezu korang rezu, mana nak oshi, korang oshi..tapi awal2 aku bagitau, aku parking Ayano tau, dah kon oren tu woii..hahaahahahhahaa XD

Adios Amigos!!


Trivia
Sikit trivia lah

Di tubuhkan Disember 2013 dengan 7 member

Member asal PiiiiiiiN ialah Suga Emiri, Hara Ayano, Kubomura Rizu, Shimomitsu Riko, Saito Runa, Kamiko Ami, Hoshino Nina.

Group ni sebenarnya sister / adik kepada group PPP!PiXiON.

Konsep? Group idol ni berkonsep kan "theme park idol" or "idol taman tema"..sebab tu kalau tengok musik, fesyen diorang memang seakan-akan taman tema punya konsep..Kenapa taman tema? sebab taman tema ni lebih berkonsep kekeluargaan, persahabatan,kisah cinta, kegembiraan di taman tema yang memang sinonim dengan masyarakat jepon yang suka taman tema sebagai lokasi riadah dan bergembira dan sesuai dengan ciri-ciri dan apa yang mereka bawakkan dalam musik diorang..

Setiap member PiiiiiiiN lebih muda, bertenaga, imej rock, cool & stylish.

PiiiiiiiN ini adalah bermaksud みんなにクールな愛を配信 (minna ni kuuruna ai o haishin) atau "delivering a cool love to everyone" atau "menyebarkan cinta yang cool (ceria) kepada semua"

Single pertama PiiiiiiiN muncul pada April 2014 iaitu Kaien DASH!!

Pada Januari 2015, seorang member Hoshino Nina mengambil keputusan untuk undur diri dari kumpulan atas alasan untuk memberi tumpuan penuh dalam karier lakonan beliau..tempat Nina di ganti dengan ahli baru, Tsubone Arisa.

Mereka juga muncul sebagai peserta dalam applikasi CHEERZ sejak Musim Bunga (Mac/April) 2015..

Pada Mei 2015, konsert pertama One-Man-Live-Show di Tokyo..

Tour Seluruh Jepun pertama PiiiiiiiN turut berlangsung pada tahun 2015 dari September hingga Oktober.. 

Februari 2016, pengurusan membenarkan setiap member PiiiiiiiN untuk membuka laman twitter peribadi sendiri untuk menyebar segala bentuk aktiviti member dan kumpulan selain menerusi laman rasmi sesawang PiiiiiiiN, ameblo (PiiiiiiiN group & personal) dan official twitter PiiiiiiiN.

Disember 2016 bakal berlangsung lagi One-Live-Show sempena ulangtahun ke-3 PiiiiiiiN dalam industri yang bakal di adakan di Zepp Diver City, Tokyo..

Persembahan minggu group ini di adakan di Ebisu CreAto (恵比寿CreAto) yang terletak di Shibuya.

Ayano x Emiri x Runa x Riko x Rizu x Ami x Arisa

PiiiiiiiN PROFILE

PiiiiiiiN (ピーン)
Webside : piiiiiiin.jp
Twitter :  @PiiiiiiiN_1218
LINE : PiiiiiiiN
Blog : ameblo
Youtube : PiiiiiiN Official
SoundCloud : PiiiiiiiN
Tahun Aktif : 2013 – 2016
Label : 
Agensi : New Style Production


PiiiiiiiN Members


Shimomitsu Riko
(下光りこ)
Nickname : Rikoruru
Warna : Merah / Red
Tarikh Lahir : 26 Disember 1998
Darah : A Type
Hobi : Membaca, Menonton Movie, Mendengar Lagu
Skill Istimewa : Tidur sambil mata terbeliak
twitter : @piiiiiiin_riko
ameblo : riko-piiiiiiin


Kubomura Rizu
(久保村りず)
Nickname : Rizu-sama
Warna : Merah Jambu / Pink
Tarikh Lahir : 15 Januari 1999
Darah : B Type
Hobi : Memasak
Skill Istimewa : Tidur dua kali, Suka tekan loceng bas
twitter : @rizu_piiiiiiin
ameblo : rizu-piiiiiiin


Saito Runa
(斎藤るな)
Nickname : Runapyon
Warna : Putih / White
Tarikh Lahir : 17 Februari 1999
Darah : O Type
Hobi : Membaca comic & novel
Skill Istimewa : Berenang
twitter : @runa_piiiiiiin
ameblo : runa-piiiiiiin


Kamino Ami
(神能あみ)
Nickname : Aamin
Warna : Ungu / Purple
Tarikh Lahir : 31 Januari 1998
Darah : A Type
Hobi :  Menyanyi, Tidur
Skill Istimewa : Cepat Berkawan dan Bermesta
twitter : @ami_piiiiiiin
ameblo : ami-piiiiiiin


Suga Emiri (kapten)
(菅えみり)
Nickname : Emirin
Warna : Hijau / Green
Tarikh Lahir : 8 Oktober 1997
Darah : A Type
Hobi : Menonton Filem & Drama, Membaca Majalah Fesyen, Menonton Youtube
Skill Istimewa : Menari
twitter : @emiri_piiiiiiin (tukar kepada : @EMIRY_QUEENS)
ameblo : emiri-piiiiiiin


Tsubone Arisa
(坪根ありさ)
Nickname : Aripan
Warna : Kuning / Yellow
Tarikh Lahir : 1 Mei 1990
Darah : B Type
Hobi : Berkait dengan dunia Kpop
Skill Istimewa : Meniru gaya
twitter : @arisa_piiiiiiin
ameblo : arisa-piiiiiiin
p/s : mengantikan Hoshino Nina, Januari 2015



PiiiiiiiN Ex-Member


Hara Ayano
(原あやの)
Nickname : Hara-chan
Warna : Biru
Tarikh Lahir : 8 April 1995
Darah : O Type
Hobi : Mendengar musik, Menyanyi & Bermain Gitar
Skill Istimewa : Melukis dan Menulis, Berdelusi
twitter : @ayano_piiiiiiin tukar kepada @ayano_hara
ameblo : ayano-piiiiiiin
Graduasi dari PiiiiiiiN : 14 September 2016
Sebab Keluar Dari Kumpulan : Beri focus penuh kepada karier sebagai penyanyi solo akustika

Hoshino Nina
(星野にな)
Nickname : Ninapii
Warna : Kuning / Yellow
Tarikh Lahir : 27 Julai 2000
Darah : B Type
Graduasi dari PiiiiiiiN : Januari 2015
Sebab Keluar Dari Kumpulan : Beri focus penuh kepada karier lakonan

Discography

Senarai Lagu

Kimi Iro no Prism (きみ色のプリズム)
Susume! Glory Days!! (ススメ!Glory Days!!)
Ready Go for it~いつでも心にI Love meを~
Teardrop (ティアドロップ)
Bring It On!!!
Zettai Never Die (絶対Never Die)
Terechau ne (てれちゃうね。)
Kakusei (カクセイ)
Suki Dakara Muka Tsukunda (好きだからムカつくんだ)
NDNL
Himitsu no Takara Bako (ヒミツの宝箱)
Burnin’ Up Soul
Never-Never Land
Traumerei ni Sayonara (トロイメライにさよなら)
Shiny Days

Singles

23/04/2014 : Kaien Dash (開園Dash)
29/06/2014 : Bokura no Basho (僕らの場所)
08/10/2014 : Mirai Chizu (ミライチズ)
22/10/2014 : Onegai! Kami-sama (おねがい!神様)



BRING IT ON !!!
PiiiiiiiN

Shiny Days
PiiiiiiiN



Ai Aru Seishun ~ROCK☆YOU~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "