April 11, 2017

East & West !!!

AnimeXover!!

Lagi satu event AMG (Anime, Manga & Games) di adakan bulan ni dekat Sunway Pyramid Convention Center pada April 8 & 9, 2017. So apa yang aku dapat tau mula2 event ni seakan-akan bagi hint penganti Animax Carnival yang tak di adakan lagi tahun ni. Banyak event AMG untuk tahun ni tapi untuk aku, ni lah yang pertama aku join..Rasa event terakhir aku join Comic Fiesta bulan 12..tu pun sebab ada K-Ble Jungle datang..dan kali ni aku join sebab ada TEMPURA KIDZ & juga ada Ram Raider..TEMPURA KIDZ adalah artis J-Pop Harajuku & Ram Raider adalah DJ J-Pop yang lebih fokus pada music J-Pop dan Harajuku..Ram Raider juga ada salah sorang komposer untuk TEMPURA KIDZ..yang menarik kali ni konsep AnimeXover bukan semata2 untuk fan animasi dari Jepun tapi dari USA sendiri..





ROAD2ANIMEXOVER

DAY 1

Ok, perjalanan dari JB agak lewat atas sebab aku sendiri ada masalah kemalangan tapi aku ok cuma HARUKA (kereta aku) je yang terpaksa masuk bengkel..so, berbalik pada cerita asal, perjalanan bermula dari jam 3 pagi, dengan 5 orang geng Southern Wota (aku, Sim, Frei, Ame & Mamad) naik dua kereta (kereta Ame & Sim). Dalam kereta Sim, Sim & Frei dan dalam kereta Ame, ada Ame, aku & Mamad. Sorang lagi geng akan di ambik di Terminal Bas Sepadu (TBS) dekat KL..Dalam perjalanan, aku dengan Ame tak ada nya nak study ke apa ke pasal lagu2 TEMPURA KIDZ, sibuk karok ala smule lagu2 dari list hp aku, dari lagu idol, jpop, dangdut, indonesia, kpop, rock kapak sampai ke tangkap leleh melayu..semata2 nak hilang ngantuk dan taknak bagi Ame layan speeding..Sampai R&R Seremban rehat dan mandi kejap sambil lepas tu sarapan sikit..Sampai KL Sim ambik Usen dekat TBS dan sama2 gerak terus ke Sunway Pyramid, sampai agak gila awak dalam jam 8-9 gitulah..tapi dapat park dekat dengan Convention Center..


TIKET

Sementara tunggu kaunter tiket bukak, lepak2 area situ,bila rasa kaunter tiket dah bukak menuju ke kaunter, tengok ada banner kalau bawak Botol kosong air Green Tea Oishi any flavor boleh dapat rebet RM5 untuk per tiket, tapi untuk per botol la..harga asal tiket RM20..dekat situ ada kaunter jual air Green Tea Oishi, beli je lah, satu botol RM2 & 2 botol RM3, then why not buy 2..Jimat RM2 tambah pulak dapat air 2 botol walaupun 1 botol terpaksa abiskan untuk dapat kan rebet..


MEET & GREET

Untuk M&G, frei je dapat pass dari geng2 kitorang..selain tu geng central yang dapat Philip & Mai..first M&G session adalah Anna Yano..Anna Yano agak comel la, dari jauh macam J-pop artis dulu yang pernah aku layan, Chieko Kawabe (Chieko Ochi)..cuma Frei cakap dulu dia pernah chubby sikit..sekarang dah kurus memang nampak macam Chieko..haha..lepas M&G Anna Yano, ada event Oishi so tunggu lah sementara tunggu M&G TEMPURA KIDZ..abis event Oishi, Frei & lain2 pergi beratur untuk M&G, tengok just 3-4 orang je beratur..tak lama organizer offer dekat siapa2 nak pass untuk M&G, apa lagi cepat2 pergi depan nak dapatkan pass tu dan akhirnya dapat..semua geng dapat kecuali Ame..sedih sikit..mula2 aku macam minat dekat Ao, tapi bila dah depan2 damn, Yu-Ka & Karin bait more..haha..tapi best Karin, dia tengok baju aku then tengok baju Sim, sebab hari tu geng Southern Wota pakai baju sama..Karin siap, eh eh..Sim cakap kitorang geng..haha..







BEFORE MINI-CON

Sebelum Concert pergi melantak dulu lah bhai cari energy, walaupun pagi dah sarap tu untuk pagi, kang nak mengila tak ada energy pulak..Pergi perkena Chicken Texas, tempat yang tak ada kat Johor..hahaha..tapi aku tak ada selera sangat nak makan tapi dah beli kan, makan sampai abis dan aku orang paling last dan slow makan..haha..abis makan naik atas standby dan standby jugak packing gift nak bagi TEMPURA KIDZ..sambil2 packing perasan TEMPURA KIDZ lalu belakang, mengelupur masing2 bangun..haha


TEMPURA KIDZ & ANNA YANO MINI-CON

First adalah show TEMPURA KIDZ, so geng aku dekat depan lah..sebab fokus dekat diorang kan..aku keluarkan kamera untuk ambik gambar tapi just one song dan time break, lepas tu gantung camera terus gila2..5 lagu gak diorang perform termasuk Lollipop..paling best sebab lagu TEMPURA KIDZ rentak EDM & Disko so akan ada chanting "usen usen usen"..chanting tu dah jadi trademark geng Malaysia..bak kata frei, Singapore ada "ewah ewah", Malaysia ada "usen usen usen"..abis performance, beratur untuk jumpa dan maybe photoshoot dengan diorang, mula just nak bagi gift je, tapi last management bagi photoshoot tapi dekat luar dewan depan AnimeXover punya board..time turn aku photoshoot dengan TEMPURA KIDZ, tetiba gegel depan Karin & Yu-Ka..lepas tu P-chan tegur, "oh WOTA" yelah dia boleh baca kanji dekat belakang baju aku tu..haha

lepak luar sementara nak mengila untuk Anna Yano kejap masing2 sempat tidur..haha..lepas tu masuk untuk show Angela, geng2 kitorang semua tukar mode ke Geng Duduk Belakang..haha..kat situ mengila dan Chip & Tempe pun ber'otagei'..sampai geng2 Bangsat pun join sekaki lepak belakang sebab nak layan havoc dan kekacauan geng wota buat..bagus untuk both team untuk jadikan ritual ni lagi meriah masa depan..haha..abis event pun beratur untuk photoshoot dengan Anna Yano gak..abis tu Photoshoot dengan CoserIdol, Deltarhytm..sambil tengah Photoshoot jumpa Presiden Morning Musume Malaya, Nabil & Fadhil..dapat borak kejap je sebab dah nak gerak cari Hotel..tapi cakap gak nak lepak malam ok je..

abis event Geng Selatan dah tak larat, masing2 balik untuk simpan energy untuk esok (Ahad), keluar cari Hotel, last2 Hotel nya sebelah sunway,2 minit jalan kaki sampai..Hotel Sun Inn..agak bagus dan selesa jugak lah cuma susah cari parking..aku jadi budak jaga parking aturkan tempat parking kereta Ame, then tolong awek Myvi tu setup parking dia pulak..haha..check-in hotel masing2 gomel2 last2 semua tumbang, sedar2 jam 10..tengok Whatssup Fadhil roger on the way..








LEPAK DENGAN ORANG BARU BALIK JEPUN

Jumpa Nabil & Fadhil, borak semua pasal Morning Musume, then pasal Jepun, tukar2 pandangan dan mintak pendapat pasal Osaka..sambil tu racun sikit pasal idol tapi takde lah detail just explain why & what..tapi Nabil terliur tengok PB Sakura sebab dia pun minat Oda Sakura gak, balik2 terus level cair makin naik katanya..haha..lepak2 sedar dah jam 2 pagi..bagi aku biasa bagi diorang sebab ada meeting esoknya..haha..jumpa lagi geng..

photo by : Fadhil & Nabil


DAY 2

Bangun pun lewat dan tak ada apa nak kejar sebab tempat dekat je..pukul 10 baru keluar dan terus check-out..Sarapan pun mamak depan tu je tempat aku lepak dengan Nabil & Fadhil..

Aktiviti hari kedua biasa sama macam semalam, layan Meet & Greet, tapi untuk hari kedua aku dapat lagi free pass Ram Raider..aku, Phillip & Mamad dapat..tapi hari ni geng jawi datang dengan serba baju jawi..Tempe, Chip & Apis..memang diorang nak lagi gila hari ni..

Angela & Ram Raider punya performance agak nice dan havoc jugak lah, cuma banyak kecewa sebab Ram Raider tak banyak bawak MIX DJ Anime..tapi dah agak sebab dia DJ Harajuku dan Club dah comfirm lagu2 macam clubing dia bawak..so time Ram Raider memang aku jadi kepala mengila layan macam dekat kelab malam..hahaha..tapi sedih jugak dua2 artis ni tak ada photoshoot session..


MIDDLE ANGELA & RAM RAIDER MINI-CON

abis je Angela, masing2 lepak luar dewan, sambil2 tu geng2 wota lepak satu tempat macam nak rilex tapi gian nak otagei sebab time Angela lagu tak banyak nak otagei perfect..last2 nak lepas gian, dekat luar jugak buat..dari start buat Namastee Snake, Future Diver, sampai ke Triangle Dreamer sampai banyak camera terarah ke kami dan ada family sempat bawak anak lari tengok masing2 naik shiekh..haha..sampai Ram Raider tengah lalu pun Triangle Dreamer tak stop, amoi yang jaga pintu artis keluar masuk pun tengok dalam terpaksa..haha..tapi ni yang buat have fun..budak2 team Bangsat pun ada yang nak belajar otagei dengan betul, tak segan nak join dan belajar..Kiru dan Kazami both these person memang promising untuk bawak geng Bangsat segila-gilanya..




END OF ANIMEXOVER STORY

ROAD TO REALITY

Balik sambung lepak dekat TBS sambil tunggu bas usen sampai..aku makan pun tak berapa nak lalu sangat..haha..penat kot..yang lepak dekat TBS sambil tunggu bas Usen cuma aku, Sim, Ame, Frei, Mamad, Tempe, Chip, Apis..masa lepak macam2 cerita lama keluar dan terasa banggang bila teringat kes tu balik, tapi Tempe teruk kena bahan..then tak lama Jason datang yang baru balik dari Jepun..10.30 malam baru masing2 beredar..11 lebih berhenti dekat R&R Seremban sebab saing Najib, balik JB..jumpa Najib & lepak lagi dekat A&W situ..tapi tak lama lah sebab bukan JB kot..hahaha..tapi dua hari ni memang seronok gila sedangkan masalah tengah melanda bila balik ni..dengan badan abis jahanam teruk weh..masa tengah tulis ni ada benda jadi dan entah mana aku nak cari penyelesaian ni yang datang tiba2 masa aku tengah tulis ni..harap semua selesai..



ALL OUT but ALREADY CLASSIC

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "