April 12, 2017

Sparkling!!!!

Kirameki★Unforent, di tubuhkan di Mie Prefecture pada Oktober 31, 2015. Awal penubuhan group ni cuma muncul dalam TV & Radio sekitar Mie Prefecture je, kira local idol la asal dia..selain tu diorang ni jugak pasukan sorak rasmi untuk team bolasepak Veertian Mie, kelab yang berasas di kawasan Yokkaichi City, Mie Prefecture..Kelab Veertian Mie bermain untuk JFL (Japan Football League) kira kalau sistem hairaki Liga J, J4 or Divisyen 4..

Apa yang aku baca pasal diorang ni, walaupun diorang ni cuma local idol je tapi performance dan pencapaian diorang agak bagus dan dah buat dekat stage SOLDOUT hampir 7 kali secara One-Live Show & Tour..Dan jugak dah buat persembahan di sekitar Kansai. Dan Februari 2017, Kirameki dah buat One-Live Show di Tokyo.

MV pertama diorang release Mac 28, 2017 yang lepas dengan MV pertama diorang bertajuk, Gen'ai Galactica..Dan single pertama diorang pun akan release April 4, 2017.

So, untuk dua MV yang diorang dah release untuk single pertama diorang ni, untuk aku secara peribadi agak menarik walaupun musik diorang ni macam terlalu ringkas dengan MIX EDM & Autotune, tapi aku suka dan nampak tak membingit kan telinga aku, nak kata member lawa atau cute aku boleh kata boleh tahan tapi suara diorang tu yang menarik, suara idol yang matang..mungkin sebab rata2 umur mereka baru 18-21 tahun untuk aku cukup sesuai dan cukup rasa..mungkin untuk orang lain cita rasa lain tapi ini kalau untuk aku sendiri..

Apa yang menarik dari article aku baca, group ni pernah produce dan rakam single indie pertama mereka dengan kos yang jauh lebih rendah dan pulangan dari hasil jualan CD jugak agak memberansangkan..dengan bermodal kira2 100,000yen dan berjaya menjual lebih 5000 unit.

Dan apa yang menarik, untuk Single pertama diorang, dua lagu adalah hasil dari komposer yang agak ternama yang pernah hasilkan lagu untuk IDOLM@STER, Idol College, Lovely Doll, MAPLEZ, Dempaagumi.inc & Up Up Girls (Kari)


Unmei√BigBang
Penulis Lyric : yura DARK (THE iDOLM@STER)
Komposer : Matsuda Jun (SUPER GiRLS, Lovely★Dolls, Idol College)

Gen'ei★Galactica
Penulis Lyric : Koresada Yui (MAPLEZ)
Komposer : CHEEBOW (Lovely★Dolls, Dempagumi.inc)
Arrangement : PandaBoy (Dempagumi.inc, Up Up Girls (Kari))



Ok ni je aku nak rumus kan..tapi korang boleh layan dekat official youtube, link ada dekat bawah ni dah boleh la dengar2 kalau rasa menarik..





Kirameki☆Unforent PROFILE
煌めき☆アンフォレント
Webside : toy-planet.jp
Ameblo Blog: kiramekianforent
Twitter :  @kirafore_info
Youtube : TOY PLANET*
Tahun Aktif : Oktober 31, 2015 
Label / Agensi : Toy Planet




Kirameki☆Unforent MEMBER


Nishi Hiyori (西ひより) - Leader
Umur : 19 tahun
Warna : Kuning / Yellow
Twitter : @hiyori_kirafore


Nijou Mangetsu (二條 満月)
Umur : 21 tahun
Warna : Biru / Blue
Twitter : @mtk_kirafore


Hananogi Riona (花乃木りおな)
Umur : 18 tahun
Warna : Oren / Orange
Twitter : @riona_kirafore


Mai Rana (茉井良菜)
Umur : 18 tahun
Warna : Merah Salmon / Red Salmon
Twitter : @hiyori_kirafore


Kisagari Aika (如月愛花)
Umur : 18 tahun
Warna : Putih Mutiara / Pearl White
Twitter : @manaka_kirafore




Gen'ei★Galactica - Kirameki★Unforent




uchuu kita!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "