April 25, 2018

neo tokyo? or its just a name?


Uijin.....yo apa-apahal..lama jugak aku tak tulis dan merepek meraban ni..maklumlah tengah ada masalah peribadi yang ada kaitan dengan keluarga sikit..tu lama tak menulis dekat blog ni..ni ada masa sikit edit blog kasi cun, dan hari ni terasa nak post something yang biasa aku suka buat, share pasal profile idol..kali ni aku share pasal Uijin pulak..padahal aku dah layan Uijin ni boleh kata lama jugak since group ni di tubuhkan awal2 dulu..sekarang baru nak share pasal diorang ni..sebab ada yang request dekat aku suruh share pasal uijin sikit..ala tulisan aku tulisan budak bodoh je..hahahaha

Ok berbalik pasal budak2 Uijin ni, apa yang menarik sangat pasal diorang ni ea? Ok pertama yang aku tau pasal diorang ni, diorang ni group idol yang berkonsep kan "neo tokyo"..Apa pulak neo tokyo tu..hak alah..ok macam ni, neo tokyo ni lebih kepada konsep futuristik dan lebih masa depan la kononnya..dari segi musik, fesyen, gaya hidup yang aku boleh cakap konsep yang mungkin akan di guna pakai dan trending atau perkara kebiasaan pada 10 atay 20 tahun akan datang..so berbalik dekat Uijin ni, konsep neo tokyo diorang ni tak terdedah kepada fesyen pakaian diorang semata-mata tapi pada konsep musik diorang yang boleh cakap masih belum di terima semua masa ni tapi untuk mereka yang lebih futuristik serta advance dalam segalanya..Musik diorang tak lah trend macam group idol sekarang macam BiSH, Morning Musume or Momoiro Clover Z yang apa diorang buat akan jadi ikutan masa kini..tapi Uijin memilih konsep lebih kedepan supaya musik diorang ni akan boleh di layan masa depan walaupun mereka bukan lagi Uijin..

Kemahiran ahli atau gadis2 uijin dalam bidang musik ni tak menghadkan diorang sekadar menyanyi dan menari di atas pentas tapi sebalik boleh mencipta lirik dan lagu untuk sendiri dan group idol yang lain seperti Alloy yang ada satu dua lagu di sumbang oleh ahli Uijin sendiri..sebab kemahiran musik diorang ni lah yang boleh nampak diorang boleh hasilkan banyak lagu dalam masa setahun walaupun mereka ni cuma dalam kategori Indie Idol or Alternative Idol..dalam masa setahun diorang boleh hasil hampir 10 lagu dan satu album. satu luar jangkaan untuk kategori idol macam  diorang ni..mungkin nama diorang tak lah segah idol lain tapi untuk peminat2 neo tokyo dan indie alternative ni, group ni tak asing untuk diorang..

Kalau nak di persoal dari segi paras rupa dan cantik, untuk aku diorang ni sekadar cukup comel dan menawan..dari segi vocal, tak terlalu hebat tapi mampu memukau pendengar..tu cuma bonus dalam kau layan idol tapi apa yang penting untuk orang macam aku lagu, lirik dan showmanship tu sendiri sama ada melebihi apa aku jangka atau sekadar menjual rupa..

Untuk mereka yang jenis layan indie, alternative or neo musik ni, aku boleh cakap group ni antara yang terbaik dan menarik untuk di layan..so dekat bawah ni aku ada la tinggalkan musik video dari Uijin yang mungkin boleh korang layan sebagai permulaan kan..


 ary , rin, hitochibi , yayoi

ary, hitochibi, yayoi, rin


Uijin PROFILE
Webside : uijin
Twitter :  @uijin_official
Youtube : official uijin
Tahun Aktif : November 2016
Label / Agensi : MAG



Uijin MEMBER


Ary
ありぃ
Tarikh Lahir : November 24
Twitter : @ary_uijin
Instagram : @ary_uijin


Hitochibi
ひとちび
Tarikh Lahir : Februari 10
Twitter : @hitochibi_uijin
Instagram : @hitochibi_uijin


Yayoi
やよい
Tarikh Lahir : Jun 22
Twitter : @yayoi_uijin
Instagram : @yayoi_uijin


Rin
りん
Tarikh Lahir : November 24
Twitter : @rin_uijin
Instagram : @rin_uijin



Discography

Single & EP
31/12/2016 : colorful (demo to Village Vanguard)
28/01/2017 : 001 / ten-age
26/02/2017 : gold

13/03/2017 : Meltdown / Overdrive\
28/06/2017 : birthday
28/06/2017 : blue sky
30/09/2017 : hello
18/10/2017 : ppp / game over
19/11/2017 : sevenswell
09/01/2018 : Setsuna Memorial / game over

Album
05/07/2017 : stay hungry , stay foooolish
18/04/2018 : everything is practice

Collaboration
18/10/2017 : Ceremony of khaos [Does It Escape Again x uijin]



meltdown

001






neo tokyo 001



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "