Oktober 17, 2018

New Adik? Hahaha

Yosh! Selamat Hari Raya kepada semua yang menyambut..raya kat mana tahun ni? Aku? Jangan di tanya di mana..hahaha..Ok lah, post aku kali ni bukan pasal raya tau, tapi pasal event yang aku pergi seminggu yang lepas, dah seminggu baru nak tulis pasal event tu, ceh..sebab apa lambat kali ni? Sebab floating tak abis lagi weh, masa nak taip post ni pun masih tak move on dari event minggu lepas..Event apa siot sampai aku tak boleh nak move on, ni aku nak bagitau, event Asia Games Festival (AGF) 2018 dekat Suntec City, Singapore..Asal aku pergi event ni sebab Color Pointe je, since buah hati aku Hink datang kan, kena lah datang jugak..kali ke-4 tak pernah miss weh..tapi apa kaitan dengan post title aku "New Adik?"?? haa ni lah nak cerita sekali..masa aku pergi event AGF ni yang aku dapat adik baru, in terma aku idol la..haha..





DAY 1
Sebab event ni bulan puasa dan aku cuma tau Color Pointe je yang datang, so event kali ni aku gerak solo dari JB..Sim & Zint datang lambat sikit sebab diorang layan concert petang..Di sebab kan jadual performance Color Pointe pukul 1.00pm so aku ambik keputusan gerak awal dari JB..pukul 9 am aku dah ada dekat CIQ dan terus masuk..walaupun sabtu jalan nak ke Singapore still jammed weh..Sebab aku gerak awal lucky aku sampai dekat Suntec ngam2 pukul 12.15pm lebih..first2 jumpa Papa Joe Metalz..then purchase tag masuk ke dalam..masuk2 jalan2 dulu survey buppan location untuk Color Pointe..tengok jam dah pukul 1.15pm, so gerak ke Main Stage dekat hall sebelah, jumpa Roziman, TO Color Pointe SG..performance Color Pointe kali ni rilex2 je, yelah ballet idol kan..layan pun chill2 je..dalam 5 lagu jugak diorang perform..abis performance Color Pointe terus lincah pergi ke buppan Color Pointe.




Sementera tunggu Color Pointe, aku tergerak pergi belakang booth Color Pointe, wow, ada idol perform..First idol yang aku tengok time tu, Ninja Girl aka #KUNO1..layan dulu, lepas tu tak lama 2nd group, Ikebukuro Kagekidan or IKKD..IKKD ni group PUNK ROCK IDOL..fun jugak la layan dua2 idol ni mula2..nampak macam aku sorang je yang layan idol2 ni hari sabtu..terkinja-kinja sorang layan manager IKKD sekali..hahaha..abis IKKD, turn Flaremo, bila Flaremo terus pergi balik belakang, on time, buppan Color Pointe dah start, nasib tak terlepas..Untuk first session, aku cheki 2 keping je dulu, group dan solo dengan Hink..rilex2 dulu..kan..abis buppan dengan Color Pointe aku sambung berlari balik ke tempat J-Pop Culture..haha..sebab diorang best kot..masa tu Fleramo masih perform..join sekali..sambil lepak2 ada group photo free, apa lagi..join je lah, free kot..pun lepas photoshoot dengan IKKD, teracun beli item diorang, beli Poskad gambar Mikoto dengan gelang getah IKKD..oh kenapa aku beli Poskad Mikoto sebab muka dia macam muka Uika Billie Idle weh..hahaha..lepas photo free, lepak2 belakang, sambil2 lepak, ada orang tegur aku pakai baju Gokigen Teikoku..terus rapat dengan diorang ni semua..haha..borak2 sikit dengan manager Fleramo, then diorang perkenal kan wotagei jepun..Sho & Garu..tukar2 twitter..haha..

Pukul 3 pm diorang ada performance lagi dekat Mini Stage, so layan je lah..time IKKD dengan #KUNO1 aku pun join sekali mengila depan stage..tak macam orang tengah berpuasa pun..hahaha..padahal separuh nafas hilang mintak nyawa..hahaha..lagu2 diorang nice kot dan best..aku boleh layan dan teracun..abis performance ada free photo shoot lagi..lepas abis photoshoot, tengok #KUNO1 ada cheki, try pergi dan rapat dengan diorang, murah gila cheki SGD5 siap sign..apa lagi..beli 1 dulu..haha..borak2 dengan diorang sambil2 tu, seyes weh KTK (kotoko) & ASK (asuka) nice gila kot, boleh speak english sikit2..kena racun lagi..hahaha..

Sebab hari pertama ni aku tak expect apa2, bekalan makanan pun tak bawak untuk berbuka, so aku ambik keputusan balik awal walaupun ada performance lagi lepas tu..Hari pertama tu dah buat aku nak pergi untuk hari kedua walaupun plan asal just satu hari je lah..tapi IKKD, #KUNO1 tarik aku untuk datang hari kedua..untuk hari kedua aku racun Frei suruh join sekali dan akhir nya dia pun nak join..hahaha..










DAY2
Hari kedua AGF, makin bersemangat nak pergi event..janji dengan Frei jumpa dekat CIQ pukul 9am, tapi 8am aku dah sampai CIQ..haha..tapi ada story sikit masa dekat CIQ Woodland, dah la tengah semangat ni, tetiba dapat line brader imigresen boleh ajak berborak..jadi line aku slow gila nak mampus..line Frei yg lagi panjang dan lagi lambat pun lagi cepat dari aku..sampai2 depan pintu masuk AGF, dah nampak Kotoko gn Asuka, Kotoko datang2 dekat aku terus bro hug dengan aku..so dia masih ingat aku..bertambah cair level aku..sampai2 tengok buppan Color Pointe pukul 12.30pm, tapi aku tak gi rilex2 dlu lepas performance baru join buppan..jam baru pukul 12pm, booth J-Pop Culture ada performance..so layan dulu, first #KUNO1, mula2 nak rilex je, tiba2 lagu makin rancak, so layan sekepala..3 lagu #KUNO1 perform, lagu first lagu Pokemon tapi tak ingat tajuk, kedua dan ketiga baru lagu original song diorang..memang fun..lepas tu layan Ikebukuro Kagekidan pulak..lagu2 diorang macam semalam memang hype gila aku pun have pun gila..penat pun tak terasa..


Tengok jam dah pukul 1.10pm, alamak dah sampai time Color Pointe perform, terus berlari ke Stage walaupun time tu Fleramo tengah perform..semput2 terus lepak belakang tempat chant, terus layan Roziman chant Color Pointe..sorry geng tak berapa nak bertenaga..macam biasa performance Color Pointe jarang kecewa kan aku..lagi2 lagu faberet, "Sugar Pianist"..abis performance macam biasa lah, pergi ke buppan Color Pointe untuk hari ke-dua..ntah kali ni buppan cuma nak sekali je..solo dengan Hink..masa solo cheki dengan Hink dia boleh ajak aku main2 lagi, konon2 dia jadi doktor..aku buat muka sakit konon..hahaha..abis cheki dengan Color Pointe tunggu untuk last session buppan ke-3 pukul 4pm..tapi sad, aku terlepas last session sebab aku focus gila dekat J-pop booth layan #KUNO1, IKKD dengan Fleramo..



Masa event dekat Jpop booth, memang aku enjoy kaw2, macam balas dendam pasal lama tak layan event yang aku boleh masuk kepala, last masa STGCC tahun lepas..hahaha..lepas performance kedua, still ada sesi free group photoshoot..sambil2 tu nak cheki solo dengan Kotoko & Asuka..gerak sendiri, jumpa depan Kotoko cakap nak cheki dua keping, dia tanya group cheki ke, tak cakap nak cheki solo, kotoko dan asuka..terus dua2 happy gila dan suka..sementara tunggu cheki sign, aku cakap la, diorang ni dah macam adik (imouto) pada aku..terus diorang cakap aku onii-chan (abang)..hahaha..terus bertambah up level cair..lepas tu aku baru teringat ada gelang aku bawak ngam2 dua..tak pe tunggu next session..sementara tunggu next session, pergi ke 7E cari something untuk di beli untuk berbuka..aku beli air je sebab tak lalu nak makan sangat..dah balik ke tempat performance, tak lama lepas tu performance mula, kira last performance diorang..layan sampai hilang tenaga sampai sebelum berbuka..last song, last song, sampai betul2 time berbuka..haha..lepas berbuka dengan air baru ada tenaga balik..terus layan performance balik..haha..abis perfomance untuk terakhir time ni aku cheki dengan asuka dan kotoko secara solo terakhir dan sebab duit aku pun last..haha..time ni aku bagi gelang malaysia idol fan dekat diorang, terus diorang pakai..hahaha..suka diorang..terus arigatou oniichan..dan sebab diorang dah aku declare adik2 aku ambik last keputusan, cheki terakhir untuk group..means dengan dua2 sekali gus..abis semua event aku sempat join diorang, borak2 sikit, jumpa manager2 diorang borak apa event seterusnya..so Fleramo comfirm akan ke JEM bulan depan..cuma tak pasti yang lain2..aku cuma harap lain2 pun dapat join..hahaha..lagi2 adik2 asuka dan kotoko..Balik dengan perasaan gembira dan terapung di udara..hahaha..







DAY 3, Extra Vaganza?
Hari ketiga AGF? Hahaha, tak wujud sebenarnya tapi lebih kepada hari lepak dan kepenatan lepas 2 hari event..Nak taknak kena kerja, tapi dalam tengahari, member, Shah tagged aku dalam facebook, hari ni adik2 Kuno-1 balik Jepun dan ada offkai sebelum balik, diorang akan berkumpul dalam pukul 6-7pm, dekat Changi Airport..aku? apa lagi lincah terus halfday dengan bos alasan ada hal..haha..nasib banyak barang, baju spare ada dalam kereta tak keluar dari balik event semalam, direct pergi ke CIQ, damn aku lupa hari ni Isnin memang rabak ke Singapore..sampai CIQ dalam 3.15 macam tu, dan lepas gitu gini termasuk lepas CIQ Woodlands dekat pukul 4.40pm macam tu, tunggu bas ke MRT Kranji dan last2 sampai 5.30pm..aku dah lambat gila meanwhile ramai dah sampai..sampai ke Changi ngam2 pukul 6.50pm siap mention dekat Shah tahan kejap..hahahaha..nasib Shah bagitau lokasi dan dia pickup aku ke tempat offkai..sampai2 ngam2 Shah cakap ada cheki offkai free..hahaha..lepak2 borak dan diorang cakap diorang akan datang lagi ke Singapore dalam September ni..semua happy..oh lupa, yang datang offkai time tu dalam 8 orang..termasuk mamat Malaysia sesat sorang..haha..lepas lepak dekat Cafe, then gerak ke McDonalds airport untuk offkai makan2 sikit..oh well aku dengan tak tukar duit apa, dalam wallet ada SGD3 je doh dan mampu beli air coke yang besar gedabak..ambik kau, beli Large sekali lupa Large SG tak sama Large MY..abis sesi offkai, diorang dah nak naik flight, so hug session (hug ni as simbolik family pada diorang)..Manager diorang, Akiji-san siap cakap, yang datang offkai ni first badge Overseas kuno-1 Family Fan Club..happy woii happy..first time gi offkai idol..hahaha..







Nota Tambahanan
So tu je lah aku nak cerita pasal pengalaman bodoh aku ni yang tak berapa nak best sangat..actually aku post nukilan ni lambat gak lah..sebab sibuk sangat dengan kerja dan tak ada mood nak tulis apa2..ni lepas ni untuk JEM pulak aku nak tulis..so sampai jumpa lain kali yee..adios!!

AGF Saiko!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "