Mac 03, 2016

~ Hey Onii-chan!! ~ RhymeBerry (ライムベリー) [UpDate2016]

Yo! Malam ni terasa nak update satu group rap yang aku minat..group IdolRap, RHYMEBERRY.. sebelum ni aku pernah share pasal group ni, link sebelum ni pasal RhymeBerry Part1, tapi sekarang aku nak share gabungan & ahli baru group ni lepas Mc Yuka, Mc Hime & Dj Hikaru keluar dari RhymeBerry..dan di ganti dengan dua ahli baru yang mewarnai group idol-rap ni..

Bermula dengan Mc Yuka yang keluar dari group atas masalah keluarga & kewangan yang terpaksa ditanggung untuk meneruskan karier sebagai idol menyebabkan Mc Yuka atau Otawara Yuka mengundur diri dari RhymeBerry pada April 2014. 

RhymeBerry come back selepas lama berehat dan telah kehilangan seorang member. Dan pada Ogos 2014, RhymeBerry memulakan langkah baru dengan "1st live Magic Party in August 2014" di WWW Shibuya, Tokyo.  Dan pada November 2014 dengan ahli seramai 3 orang iaitu Mc Miri, Mc Hime & Dj Hikaru, mereka melancarkan single terbaru, Idol Illumatic.

Pada February 2015, Mc Hime (Mochida Himeka) & Dj Hikaru (Nobuoka Hikaru) umum untuk graduasi dari RhymeBerry setelah 3 tahun bersama. Dj Hikaru sekarang banyak terbabit dengan dunia modeling dan menggunakan nama Nobuoka Hikaru. Mc Hime terbaru telah menyertai satu lagi group rap/hiphop idol, Lyrical School dengan gelaran nama di LS sebagai Hime. Hime menyertai Lyrical School pada Disember 2015 dan dia mengantikan members yang sebelum, Hina. Dan hanya tinggal Mc Miri (Sakurai Miri) meneruskan karier dan group RhymeBerry.

Beberapa selepas Mc Hime & Dj Hikaru meninggalkan RhymeBerry, di bawah producer baru, member baru telah di perkenalkan, Mc Misaki. Misaki adalah bekas members Aither (disband Disember 29,2014) & Pramo (keluar dari Pramo September 2013 untuk focus pada Aither). 

Pada masa, Mc Miri telah menubuhkan satu group lain yang memfocuskan lagu2 rap semata2. group yang di tubuhkan bersama 8Gatsu-chan dari group Oyasumi Hologram dan membentuk duo 8mm. 8mm di sebut dalam sebutan jepon adalah Hachimiri (ハチミリ). Sound producer, Hashida Kazuma (Hakoniwa no Shitsunaigaku) & Oyasumi Hologram producer Ogawa Koichi, adalah orang bertanggungjawab ke atas kolaborasi ini. Debut pertama membuat persembahan pada An Night ~Soshite Densetsu e~ (あんナイト~そして伝説へ~) di Shinjuku Loft, Tokyo. Turut serta dalam persembahan itu termasuk Bellring Girls Heart, Rhymeberry, Oyasumi Hologram, Jyujyu, Maison Book Girl, Avandoned, Necronomidol & Mizuno Shizu.

Selepas Idol Illumatic, single terbaru RhymeBerry di terbitkan pada Mei 2015 bertajuk, Mirrorball. Single ni juga single pertama gabungan dan wajah baru RhymeBerry, Mc Miri & Mc Misaki.

Pada Disember 29,2015, RhymeBerry mengumumkan member terbaru mengantikan tempat Dj Hikaru yang masih kekosongan. Dj U-Nin, gadis kelahiran Taiwan di perkenalkan pada masa persembahan. Namun, pada Januari 18,2016, Dj U-Nin menggumumkan menarik diri atas masalah keluarga di Taiwan. Persembahan terakhir Dj U-Nin pada Januari 27,2016 di Dues Shinjuku.

Itu saja info aku dapat bagi buat masa ni..secara ringkas dan padat..aku harap dapat pergi lagi performance RhymeBerry dekat Dues Shinjuku lagi tahun ni..hehe



 ライムベリー (RhymeBerry)
Mc Miri, Dj U-Nin, Mc Misaki

webside : rhymeberry.tokyo
twitter : @rbstko
youtube channel : RHYMEBERRY


ライムベリー member's

Mc Miri 
(Sakurai Miri / 櫻井未莉)
tarikh lahir : Mac 28, 1998
asal : Tokyo
darah : A
tinggi : 159cm
hobi : bolasepak
twitter : @rbs_miri

Mc Misaki
(Misaki / みさき)
tarikh lahir : Jun 3, 1999
asal : Akita
darah : O
tinggi : 159cm
hobi : barangan pink, anak patung beruang & arnab
twitter : @rbs_misaki


ライムベリー bekas member's

Dj U-Nin
tarikh lahir : Januari 18
asal : Taiwan
graduasi dari group : Januari 2016
alasan graduasi : masalah keluarga di Taiwan
terkini : kembali ke Taiwan



 Mc Hime
(Mochida Himeka / 持田妃華)
tarikh lahir : Mei 14, 1998
asal : Kanagawa
graduasi dari group :February 2015
alasan graduasi : keluar dari group
terkini : member Lyrical School (join Disember 2015)


 Dj Hikaru
(Nobuoka Hikaru / 信岡ひかる)
tarikh lahir : Mei 6, 1998
asal : Hokkaido
graduasi dari group :February 2015
alasan graduasi : keluar dari group
terkini : model


Mc Yuka
(Otawara Yuka / 大田原優花)
tarikh lahir : Mei 13, 1998
asal : Tokyo
graduasi dari group :April 2014
alasan graduasi : masalah keluarga & kewangan keluarga
terkini : tba



ライムベリー lagu terkini

ライムベリー ~ Inhateroku 



SuperMCZTokyo









Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "