Oktober 07, 2016

J-do 2016

Tetetete..tak tau nak post apa tapi still nak post something gak..nak kongsi pasal jdrama (japanese drama) yang aku follow sepanjang 2016 yang betul2 aku minat dan layan je la..hahaha..kalau nak layan boleh cari dekat kissasian..situ korang boleh tengok jdrama yang aku kongsi kan ni..taste aku biasa2 je sebab aku bukan hardcore wibu..sebab aku mix or rojak..idol layan, anime layan, seiyuudol layan, jpop layan, jdrama layan dan semua berkaitan japanese entertainment aku layan termasuk dark side..tapi untuk drama yang aku kongsi ni selain ada pelakon kegemaran aku, selain tu story line yang menarik dan bagi aku cukup buat aku layan tiap2 minggu..hahahaha XD

Antara pelakon kegemaran aku dalam kelima-lima jdrama ni,
- Keiko Kitagawa (Ie Uru Onna)
- Tao Tsuchiya (Omukae Desu)
- Mayu Matsouka (Aquarium Girl)
- Kento Yamazaki (Sukina Hito ga Iru Koto)
- Mei Nagano (Koe Koi)


My Perfect & Favourite Japanese Drama 2016

 Ie Uru Onna
(english : Women Who Sells a House)

Episod
10

Pelakon
Keiko Kitagawa as Machi Sangenya
Asuka Kudo as Seiji Niwano
Yudai Chiba as Satoshi Adachi
Toru Nakamura as Dai Yashiro
Ayaka Imoto as Mika Shirasu
Asami Usuda as Kokoro Tamaki
Yuko Araki as Madoka Murota
Zen Kajihara as Makoto Fuse
Hiroke Suzuki as Daisuke Hachinohe
Chikara Honda as Gota Takuma

Plot
Dengan empat tahun lagi sebelum Tokyo menjadi tuan rumah Sukan Olimpik Musim Panas 2020, jualan perumahan adalah sangat kompetitif. Pada masa ini, muncul seorang ejen hartanah yang sangat terbaik. Namanya Machi Sangenya (Keiko Kitagawa). Dia masih bujang dan 30-an dengan penampilan yang menarik. Dengan mana-mana pelanggannya, Machi Sangenya pakar mendapatkan pembelian dari setiap pelanggan. Machi juga mempunyai cara sendiri untuk memikat pelanggan beliau untuk membeli rumah. kaedah yang unik itu termasuk melibatkan diri dalam masalah-masalah pelanggan beliau dan keluarga mereka. Dia kemudian menyelesaikan masalah mereka. Dengan cara-cara yang bijak, semua pelanggan Machi Sangenya ini membeli rumah dari beliau walaupun matlamat asal dia cuma mahu menjual rumah. Dengan matlamat tiada satu rumah/hartanah yang tidak dapat di jual. 

Kiss Asian Link
Ie Uru Onna


Omukae Desu
(english : Goodbye Ghost / Okumae Death

Episod
9

Pelakon
Sota Fukushi as Madoka Tsutsumi
Tao Tsuchiya as Sachi Aguma
Ryohei Suzuki as Nabeshima
Mugi Kadowaki as Chisato Ogawa
Kokone Hamada as Yuzuko
Taro Nomaguchi - Shinozaki
Yuki Morinaga as Takashi Kato
Karen Otomo as Sayaka Tsutsumi
Takuya Negishi as Matsumoto
Yuu Hirukawa as  Mayuri
Mako Ishino as Yumiko Tsutsumi
Ren Osugi as Ikuo Tsutsumi

Plot
Madoka Tsutsumi (Sota Fukushi) adalah pelajar universiti. Dia jarang meluahkan perasaan dan dia tidak pernah melakukan tindakan impulsif dalam hidupnya. Pada suatu malam, dia melihat seorang lelaki tua dan arnab merah jambu bergelut. Arnab merah jambu kelihatan terkejut dan bertanya Madoka jika dia dapat melihat mereka. Arnab merah jambu kemudian memperkenalkan dirinya sebagai Malaikat Maut dan berkata orang tua itu adalah hantu yang meninggal dunia semalam.

Madoka, yang bermula untuk melihat perkara-perkara yang dia tidak sepatutnya melihat. Dengan tidak semena Madoka terlibat dengan aktiviti Malaikat Maut yang bernama Nabeshima dan rakan sekerja, Yuzuko. Madoka berfungsi untuk menyelesaikan masalah roh orang mati yang tidak mahu ke dunia selepas kematian dan membantu membiarkan roh pergi dengan aman. Madoka juga ialah pembantu kepada Sachi Aguma (Tao Tsuchiya) yang juga memiliki kebolehan seperti Madoka. Madoka mempunyai kelebihan untuk membiarkan roh-roh orang mati memiliki badannya sementara dan menyelesaikan penyesalan mereka.

Kiss Asian Link
Omukae Desu


Aquarium Girl

Episod
7

Pelakon
Mayu Matsuoka as Yuka Shima
Kenta Kiritani as Ryohei Kaji
Yu Sawabe as Shuta Imada
Asahi Uchida as Riku Isokawa
Rika Adachi as Kumiko Koshiba
Motoki Nishimura as Takuya Yagami
Houka Kinoshita as Yoji Morishita
Naomi Nishida as Ichiko Yoshizaki
Atsushi Yamanishi as Haruhiko Shima
Keiko Kouda as Kyoko Shima
Katsumi Kiba as Kouzaburo Shima
Kanji Ishimaru as Hisayuki Kirano
Shiro Ito as Ryotaro Utsumi

Plot
Yuka Shima (Mayu Matsuoka) bekerja sebagai Office Lady di sebuah syarikat perdagangan yang besar. Tiba-tiba, dia dipindahkan dari pejabat atas berita skandal yang tersebar dan di pindah ke pusat akuarium yang bergabung dengan syarikat beliau. Beliau kini bekerja sebagai penjaga di akuarium dan juga pembantu kepada Kaji (Kenta Kiritani), salah seorang penjaga akuarium. Yuka Shima bergelut dengan pekerjaan baru dan juga haiwan marin, tetapi dengan personaliti yang bersinar beliau dia mampu berkembang sebagai penjaga akuarium.

Kiss Asian Link
Aquarium Girl


Sukina Hito ga Iru Koto
(english : A Girls & Three Sweetheart)

Episod
10

Pelakon
Mirei Kiritani as Misaki Sakurai
Kento Yamazaki as Kanata Shibasaki
Shohei Miura as Chiaki Shibasaki
Shuhei Nomura as Toma Shibasaki
Sakura Ohara as Manami Nishijima
Kenta Hamamo as Nobuyuki Himura
Hinako Sano as Mikako Okuda
Marie Iitoyo as Fuka Ninomiya
Nanao as Kaede Takatsuki
Kataro Yoshida as Ryo Higashimura

Plot
Misaki Sakurai (Mirei Kiritani) tidak berpacaran/bercinta sekian lama. Beliau telah memberi tumpuan penuh kepada kerier beliau sebagai Patissier untuk akhirnya menjalankan perniagaan sendiri satu hari nanti. Satu hari, dia dipecat dari kerja atas masalah restoran dia berkerja mengalami kebankrapan. Dia kemudian bertemu cinta pertamanya dari sekolah tinggi, Chiaki Shibasaki (Shohei Miura). Misaki Sakurai bekerja sambilan di restoran Chiaki dan juga kekal di sana. Selain tinggal dengan Chiaki di restoran milik Chiaki, dia turut tinggal bersama dua adik lelaki Chiaki iaitu Toma (Shuhei Nomura) dan Kanata (Kento Yamazaki) juga tinggal di sana.

Kiss Asian Link
Sukina Hitoo ga Iru Koto


Koe Koi
(english : Voice Love)

Episod
12

Pelakon
Mei Nagano as Yuiko Yoshioka
Takahiro Sakurai as Matsubara-kun (voice)
Ryo Ryusei as Makoto Hyodo
Motoki Ochiai as Yuichi Kagaya
Karen Otomo as Aki Nizhizono
Dori Sakurada as Ryoichi Sejima
Kaho Mizutani as Yuki Aoyama
Erika Karatan as Reina Midorikawa
Yumi Morio as Miwako Yoshioka
Shunya Shiraishi as Kyoshiro Yoshioka

Plot
Yuiko Yoshioka (Mei Nagano) bermula kehidupan sebagai pelajar gred pertama di sekolah tinggi. Pada hari pembukaan sekolah, dia jatuh sakit dengan demam dan selsema.Dalam dia terbaring kekal di atas katil, pada masa itu, dia mendapat panggilan telefon daripada ketua kelas, Matsubara. Yuiko terpesona dan jatuh cinta dengan suara Matsubara di telefon. Keesokan harinya, dia pergi ke sekolah dan berjumpa Matsubara buat kali pertama. Matsubara adalah seorang lelaki misteri, memakai beg kertas di atas kepalanya. Hari persekolahan sebagai pelakar sekolah tinggi bermula dengan jantung berdebar-debar setiap kali berjumpa dengan Matsubara. Dan membuat Yuiko bertambah keinginan untuk mengenali Matsubara dengan lebih dalam dan ingin mengetahui mengapa Matsubara memakai topeng kertas.

Kiss Asian Link
Koe Koi



keiko nee-chan is awesome!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "