Oktober 12, 2016

London is Blue?

Yosh! Perghh tadi tengah lepak2 layan Football Manager, stress pasal team aku seri dengan Bayer Leverkusen last minit..then save game terus malas nak main..so saja godes2 internet, google dan youtube..then tetiba ada suggestion yang di suggest untuk aku..nama suggestion tu LONDON BLUE..so ingat kan pasal Chelsea in Japan term, sekali tengok, laa idol rupanya. mungkin aku je lambat tau kot pasal idol ni..hahaha..try gak cari info pasal group idol ni tapi gila lah, limited gila info dia walaupun aku try cari dalam japanese..meh aku story sikit pasal idol yang aku baru je layan..so well, agak bagus jugak lah dan kena dengan cita rasa aku.hahaha..layan MV then ada orang upload..memang nice lah kan..


Cool & Cute

Itulah konsep asas kumpulan idol yang dah bertapak di dalam dunia idol sejak September 2013 lagi. Nama kumpulan di gelar LONDON BLUE, mempunyai 4 orang ahli/member ketika ini. Kumpulan idol yang di asaskan di bawah agensi Fine Promotion ni berkonsep kan POP & ROCK yang lebih menjurus kepada element musik UK ROCK. UK atau United Kingdom atau simbolik nya British. Segala apa yang di lakukan idol ni lebih memandang cara dan budaya musik British yang terkenal dengan gaya musik tersendiri. Asas Rock & Roll juga di perkenal dalam setiap element musik mereka dan orang yang bertanggung jawab dalam produce lagu London Blue ni adalah member dari kumpulan KABUKI ROCKS, Aoki Hidemaro yang juga seorang producer.

Itu apa yang di nyatakan secara am tapi bagi aku yang dengar musik diorang, secara jujur memang ada unsur2 British Music yang cuba di terapkan dalam kumpulan idol ni walaupun masih tidak secara keseluruhan sebab nak bawak British Musik masuk ke dalam element musik idol berbeza sikit. Siapa yang layan British Musik tak kiralah apa jenis konsep dan asas mesti tahu membezakan apa yang unik tentang musik dari British yang berbeza dari dunia Musik yang ada di Hollywood. Aku pun dah layan lagu2 LONDON BLUE ni, agak bagus walaupun nama diorang tidak segah atau sepopular idol2 lain mungkin kekurangan dari segi tahap rupa, kecomelan atau mungkin music yang di bawak belum di terima dalam trend musik idol masa kini sejak 2014 yang sudah mula dengan trend musik berentak Electro Dance Music or EDM. Memang pada 2011-2014 trend menjurus ke arah Rock Music tapi lebih kepada POP Rock, Heavy Metal tapi kurang Rock & Roll..

LONDON BLUE walaupun nampak macam group idol yang biasa tapi setiap member mampu memainkan instrument musik walaupun tidak sehebat idol lain seperti Silent Siren or Skandal. Konsep awal yang di bawak LONDON BLUE memang ala-ala girl-band. Lagu LONDON BLUE macam Tsuioku no Serenaade or MIDNIGHT LOVER pada aku cukup untuk dengar element British Pop Musik dan mix Rock & Roll. Ini cuma pendapat pisican aku saja. Kalau tak setuju aku minta maaf dan terpulang untuk kata apa saja. Untuk aku, ni yang aku rasa. Aku bukan pakar tentang idol or world music tapi aku cuma mampu terjemah dalam bahasa aku. Haha XD




kana, misaki, kaoru, riyo

LONDON BLUE PROFILE

London Blue / まねきケチャ
Webside : londonblue.jp
Twitter :  @londonblue2013
Ameblo : Girls Unit - London Blue
Tahun Aktif : 2013 – terkini
Label : -
Agensi : Fine Promotion Inc





LONDON BLUE MEMBER PROFILE



MISAKI
 Nama Penuh : Yuzuki Misaki (柚木美咲)
Instrument Musik : Vocal & Gitar
Warna : Biru / Blue
Tarikh Lahir : 4 November
Tempat Lahir : Kumamoto Prefecture, Jepun
Tinggi : 156cm
Size : B80 W59 H84
Gabungan : Dorchester
Kemahiran Khas : Bercakap dan Menyanyi Korus sambil memetik gitar, membuat kaki bentuk Y
 Blog : ameblo
Twitter : @misakimoto

Catch Copy : LONDON BLUE no chiisai kyojin.
Leader no MISAKI!
LONDON BLUEの小さい巨人。

リーダーのMISAKIばい(^O^)



KAORU
 Nama Penuh : Ozawa Kaoru (小澤 薫)
Instrument Musik : Bass
Warna : Putih / White
Tarikh Lahir : 17 April
Tempat Lahir : Iwate Prefecture, Jepun
Tinggi : 160cm
Size : B81 W58 H85
Gabungan : A-Light
Kemahiran Khas : Kuat makan, pakar menaip, pakar kalkulator hayauchi, penangkap UFO
 Blog : ameblo

Twitter : @kaorun_LB

Catch Copy : ramen daisuki anime daisuki kaorunba! Kao~☆
 冷麺大好きアニメ大好きかおるんば!ガォー☆



RIYO
 Nama Penuh : Okinawa Reidai (岡庭莉代)
Instrument Musik : Piano
Warna : Ungu / Purple
Tarikh Lahir : 8 Jun
Tempat Lahir : Aichi Prefecture, Jepun
Tinggi : 164cm
Size : B86 W61 H88
Gabungan British : A-Light
Kemahiran Khas : Badan fleksible
 Blog : ameblo

Twitter : @Yon68Ri

Catch Copy : Riiyon ko toriyo maruko-tori yo desu! 
Sei no Riyo zenmai !!
りーよんことりよまることりーよんです(?)


せーの!りよざんまい!!\(^o^)/



KANA
 Nama Penuh : Kawaguchi Kana (川口花菜)
Instrument Musik : Drum
Warna : Merah / Red
Tarikh Lahir : 17 Mac
Tempat Lahir : Tokyo Metropolitan, Jepun
Tinggi : 165cm
Size : B79 W59 H83
Gabungan British : A-Light
Kemahiran Khas : Skipping (lompat tali)
 Blog : ameblo

Twitter : @kanappe_317

Catch Copy : LONDON BLUE sainesho!
Kanapyon desu
Mainichi iya ni ko HAPPY
LONDON BLUE最年少!
かなぴょんです♪

毎日きらにこはっぴー☆



Discography



Singles
25/06/2014 : ROCK ME SHOCK ME
22/07/2015 : Special My Love


Albums
03/08/2016 : We are LONDON BLUE






Tsuioku no Serenaade


MIDNIGHT LOVER





Blue is London, London is Blue


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "