September 24, 2017

KAMONEGI!!

KAMO ga Negi wo Shottekuru !! atau singkatan Kamonegi..Kamonegi ni kalau dalam istilah bahasa Jepun ia adalah seekor itik yang membawa sebatang bawang daun / bawang welsh di belakang, dan dalam pepatah Jepun ia jugak membawa petanda yang baik dan tuah yang baik. Ok berbalik pada Kamonegi, idol yang berkonsep kan Harajyuku seperti mana artist yang sinonim dengan Harajyuku Pop icon, Kyary Pamyu Pamyu..Siapa Kyary Pamyu Pamyu? Boleh lah google sendiri atau cari dalam youtube ada..hahaha..

Sikit info lah, Kamonegi ni di tubuhkan dengan konsep Harajyuku Idol, di sertai 3 gadis comel dengan gaya dan fashion Harajyuku, di anggotai oleh Mayu AmaneYurika Natsume, & Yuri Yakumo. Dan terkini mereka telah di anggotai 5 member dan member terbaru ialah Haruna Aoi & Hana Hiigari

Asal aku boleh nak post? Pasal aku dah start suka group ni..Mula2 macam tak best, tak best, tapi tengok jugak..Bila ada member baru, si Hana Hiiragi aka Hanyan, aku dah start minat lebih dekat group ni..Lagu diorang agak nice dan chill lah untuk di layan..boleh bagi keceriaan dan hilang stress sikit..Hanyan taklah comel macam member lain, tapi serious, aku suka tengok dia punya cara, dia punya lagak, dia punya kecomelan..Pasal lagu? Pada aku untuk Harajyuku Idol yang macam KPP style or Tempura Kidz punya gaya tapi dalam versi Idol, ni aku rasa cukup solid dan comel..Lagipun sejak Otome Shinto disband, aku tak ada list idol yang comel2 untuk di layan selain sekarang mostly idol aku layan jenis core, underground..hahaha..

So, kalau ada yang nak kenal Kamonegi, aku ada link dan detail profil diorang, dari group ke individu. Just click on link je..jangan risau, bukan spam, semua tu link ke profil diorang..hahaha..Ok sampai sini, lain kali aku share idol apa pulak aku layan..ok bye.




current lineup : Hanyan, Pisu, Chei, Purin, Chisu

anggota asal : Pisu, Chei & Purin



KAMO ga Negi wo Shottekuru !! PROFILE
KAMOがネギをしょってくるッ!!!
Webside : kamonegi.land
Twitter :  @kamonegi_info
Tahun Aktif : 2016 
Label / Agensi : -
Showroom : KAMOがネギをしょってくるッ!!!




KAMO ga Negi wo Shottekuru !! MEMBER

Haruna Aoi
Nickname : Chiru
Warna : Biru / Blue
Tarikh Lahir : September 23,1999
Twitter : @kn_haruchiru
Ameblo : kamo-aoiharuna


Mayu Amane
Nickname : Purin
Warna : Merah Jambu / Pink
Tarikh Lahir : November 9, 2000
Twitter : @kn_mayupurin
Ameblo : kamo-amanemayu


Yurika Natsume
Nickname : Chei
Warna : Kuning / Yellow
Tarikh Lahir : Januari 4, 2000
Twitter : @kn_yurichei

Hana Hiigari
Nickname : Hanyan
Warna : Mint / Mint
Tarikh Lahir : Januari 27, 2000
Twitter : @kn_hanyan
Ameblo : kamo-hiiragihana

Yuri Yakumo
Nickname : Yuripisu
Warna : Ungu / Purple
Tarikh Lahir : April 22,1999
Twitter : @kn_yuripisu
Ameblo : kamo-yakumoyuri




Discography



Singles
1. Dippin Dots Pake Pake『ポッピンドッツパケパケ』
2. Panya nya nda, Funbaru nda.『ぱにゃにゃんだ、ふんばるんだ。』
3. ChuChu Negitsu!!! 『ちゅちゅネギッ!!!』
4. Nanka. Haeta. 『なんか、ハエた。』
5. I Alright 『アイオライト』
6. Chomo Chomo Ranma『チョモチョモランマ』
7. Darling♪ Darling『ダーリン♪ダーリン♪』
8. Idol Reality『偶像リアリティー』
9. Ashita o Yobu Koe『アシタを呼ぶ声』
10. Chao『ちゃお』
11. E to Se to Ra『エとセとラ』



Yume no Suna - KAMO ga Negi wo Shottekuru !! 


Darling♪ Darling - KAMO ga Negi wo Shottekuru !! 



Coo! Coo! Coo!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "