September 28, 2017

Wandaland !!

Miracle! Wandaland......secara jujur nya aku takde lah kenal or mendalam sangat layan diorang ni tapi apa yang aku nampak, diorang ni kira agak nice jugak lah untuk level idol yang baru nak naik, menarik tapi nak kata promising tu susah nak cakap dalam idol world war sekarang agak banyak yang lebih ke depan dan lebih lain dari yang lain..tapi untuk level under-mid-tier level idol aku boleh cakap diorang agak menarik..standard original idol in basic, member tak lah lawa tapi tahap kecomelan untuk jadi idol tu ada..

Asal group cuma ada 3 orang member, Sakurai Kiraka, Katayama Rinka & Moriya Hinako dan masing2 mula kan aktiviti sebagai idol pada Oktober 2016, kira belum cukup setahun lah group ni masa aku tengah taip ni..hahaha..dan pada April 2017, Wandaland terima lagi 5 orang member baru iaitu Shirasawa Ann, Tanaka Runa, Hanashiro Asuka, Arisaki Momo & Fujita Ruka..Julai 15, 2017, member awal Wandaland, Moriya Hinako umum keluar dari kumpulan untuk meneruskan karier sebagai artis solo..Dan terkini ahli yang masih tinggal ada 7 orang.

So, aku tak kata diorang bagus atau teruk, tapi diorang cukup baik untuk aku layan dan kenal diorang lebih dalam (tak dalam sangatlah)..susah nak faham cita rasa aku ni sebab aku layan idol bila kena dan hawa telinga aku boleh masuk dan masak dengan telinga aku..kalau nak kata yang bagus, lebih banyak bagus dan terkenal tapi aku cari lagu dari idol yang buat aku hype sama walaupun idol tu hujung kampung..tak reti nak ikut orang sebenarnya, walaupun idol tu nama besar dan dari 100 geng aku, 98 orang layan idol tu, kalau idol tu aku tak masuk still, aku tak boleh terima..hahaha..nah aku share biodata diorang sikit, follow lah mana tau berkenan..hahahaha

info dari blogger jepun ~
- kininaruidolnews

member asal : Kiichan, Rintan, Hinachan

line-up terkini : Ruutan, Kiichan, Fujii, Rintan, Anchan, Aachan, Momochan 




Miracle! Wandaland PROFILE
みらくる!わんだらんど
Blog : miracle-wandaland
Twitter :  @miracle_wanda
Youtube : -
Tahun Aktif : Oktober 2, 2016 
Label / Agensi : -
Showroom : -
Kalender Event : Wandaland Calender


Miracle! Wandaland MEMBER

Katayama Rinka
片山 りんか
Nickname : Rintan
Tarikh Lahir : November 20, 2000
Twitter : @wanda_rinka


Sakurai Kirika
櫻井 きりか
Nickname : Kiichan
Tarikh Lahir : Februari 2, 1998
Twitter : @wanda_kirika


Shirasawa Ann
白澤 杏
Nickname : Anchan
Tarikh Lahir : Fabruari 13, 2003
Twitter : @wanda_an


Tanaka Runa
田中 月
Nickname : Ruutan
Tarikh Lahir : Mei 19, 1999
Twitter : @wanda_runa


Hanashiro Asuka
田中 月
Nickname : Aachan
Tarikh Lahir : Julai 1, 1996
Twitter : @wanda_asuka


Arisaki Momo
有咲 もも
Nickname : Momochan
Tarikh Lahir : April 8, 1997
Twitter : @wanda_momo


Fujita Ruka
藤田 流歌
Nickname : Fujii
Tarikh Lahir : September 16, 2002
Twitter : @wanda_ruka



Miracle! Wandaland Ex-Member


Moriya Hinano
森谷ひなの
Nickname : Hinachan
Tarikh Lahir : April 6, 1998
Twitter : @wanda_hinano tukar ke-> @h_yk1195 
Graduasi dari Group : Julai 15, 2017
Sebab : Bergerak secara solo (kenyataan dari blog rasmi MW)


Miracle Wandaland Footage Video




Miracle! Miracle! Wandaaaaaaaaaaaaaland!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "