Februari 26, 2012

Gadis Pagi....モーニング娘。


Salam, ogenki desu ka minna-san? watasi wa?hai genki desu ! kih3..Oklah, korang mesti nak tahu kenapa aku suka pos entri berkaitan dengan gadis2 Morning Musume (momusu) kan. Sebab aku ni salah seorang peminat setia dan pencinta gadis2 momusu yang sememangnya kawaii & kyuto! kih3..Aku dah follow gadis Momusu sejak aku form 2 lagi masa tu "Say Yeah! Motto Miracle Night". Masa tu tengah surf internet, saja2 klik terjumpa lagu ni, dengar dan alamak, terbaiklah lagu ni. Mula dari hari tu lah aku layan dan ikut perkembangan semasa cik2 momusu ni. Hehe.

Kumpulan ni dah wujud sejak dari tahun 1997 lagi, maksudnya dah dekat 15tahun dan sekarang ni pun group ni da sampai generasi ke-10. Album mereka yang terkini album yang ke-12, '12 Smart' antara album yang bagi aku agak ceria dan superb. Single yang ke-49, single terkini masih aku tunggu, 'Renai Hunter'. Meh aku kenalkan seorang demi seorang ahli2 momosu dari generasi pertama sampai sekarang. Tapi tak ada lah aku kenalkan terperinci. Nama saja, nak detail klik saja kat nama tu. Nanti akan terus ke-link detail seorang2..Ok..


Current Members
Niigaki Risa (新垣里沙, leader)
Michishige Sayumi (道重さゆみ)
Tanaka Reina (田中れいな)
Mitsui Aika (光井愛佳)
Fukumura Mizuki (譜久村聖)
Ikuta Erina (生田衣梨奈)
Sayashi Riho (鞘師里保)
Suzuki Kanon (鈴木香音)
Iikubo Haruna (飯窪春菜)
Ishida Ayumi (石田亜佑美)
Sato Masaki (佐藤優樹)
Kudo Haruka (工藤遥)

First Generation (1997)
Nakazawa Yuko (中澤裕子, graduated April 15, 2001)
Ishiguro Aya (石黒彩, graduated January 7, 2000)
Iida Kaori (飯田圭織, graduated January 30, 2005)
Abe Natsumi (安倍なつみ, graduated January 25, 2004)
Fukuda Asuka (福田明日香, graduated April 18, 1999)

Second Generation (1998)
Yasuda Kei (保田圭, graduated May 5, 2003)
Yaguchi Mari (矢口真里, left April 14, 2005)
Ichii Sayaka (市井紗耶香, graduated May 21, 2000)

Third Generation (1999)
Goto Maki (後藤真希, graduated September 23, 2002)

Fourth Generation (2000)
Ishikawa Rika (石川梨華, graduated May 7, 2005)
Yoshizawa Hitomi (吉澤ひとみ, graduated May 6, 2007)
Tsuji Nozomi (辻希美, graduated August 1, 2004)
Kago Ai (加護亜依, graduated August 1, 2004)

Fifth Generation (2001)
Takahashi Ai (高橋愛, graduated September 30, 2011)
Konno Asami (紺野あさ美, graduated July 23, 2006)
Ogawa Makoto (小川麻琴, graduated August 27, 2006)
Niigaki Risa (新垣里沙)

Sixth Generation (2003)
Fujimoto Miki (藤本美貴, left June 1, 2007)
Kamei Eri (亀井絵里, graduated December 15, 2010)
Michishige Sayumi (道重さゆみ)
Tanaka Reina (田中れいな)

Seventh Generation (2005)
Kusumi Koharu (久住小春, graduated December 6, 2009)

Eighth Generation (2006/2007)
Mitsui Aika (光井愛佳)
Junjun (ジュンジュン, graduated December 15, 2010)
Linlin (リンリン, graduated December 15, 2010)

Ninth Generation (2011)
Fukumura Mizuki (譜久村聖)
Ikuta Erina (生田衣梨奈)
Sayashi Riho (鞘師里保)
Suzuki Kanon (鈴木香音)

Tenth Generation (2011)
Iikubo Haruna (飯窪春菜)
Ishida Ayumi (石田亜佑美)
Sato Masaki (佐藤優樹)
Kudo Haruka (工藤遥)



Ok, tu korang dah tengok aku kenalkan gadis2 momusu yang masih ada dan dah yang graduate pun ada. Dan sekarang aku nak kenalkan cik2 aku a.k.a gadis momusu yang aku paling minat dan 'ai' sekali..kih3..meh aku kenalkan ok.
cik Yossi [Yoshizawa Hitomi]
Nicknames: Yossie, Yossui, Yossi, Yocchan
Birthdate: April 12, 1985
Height: 164cm
Bloodtype: O
Hometown: Saitama, Japan

cik Risa [Niigaki Risa]
Nicknames: Gaki-san, Mame-chan, Omame, MC GAKI (bila menjadi DJ Radio)
Birthdate: October 20, 1988
Bloodtype: B
Height: 154.5cm
Hometown: Kanagawa, Japan



#cik2 aku yang utama dari momusu dah tentu cik Yossi & cik Risa je, kawan2 rapat aku tau siapa2 cik2 aku..kih3. cik Kanon tu macam adik aku je lah..bak kata member aku, Faris, potensi masa depan ada..kih3. Oklah, sampai sini jelah aku nak cerita pasal Momusu, lain kali sambung ok. bye2. Salam

Momusu ai :


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "