Februari 28, 2012

Hero mak sekali demam daaa..kih3

Salam, ogenki desu ka minna-san! hai watasi wa genki desu..ngeh3..macam pelik kan aku demam, tapi tu lah hakikatnya. Mungkin akibat aku main hujan dan mungkin sebab 2 minggu beb aku balik malam, kena embun malam. Semalam pergi klinik panel workshop aku, Klinik Raihan dekat Setia Tropika. Guna klinik panel tak yah keluar duit tapi limit rm35 je la. Ye lah, aku pun tengah sengkek macam ni, nak pergi GH jauh kot..kih3. Aku pergi pun bila dah tak tahan sangat asyik selsema je. Tak tahan, naik ofis mintak surat klinik, terus pergi klinik. Dalam pukul 10 aku gerak.

Sampai klinik jumpa bos aku, incik Tajul. Kah3, dia biasa, buat rutin check up. Lepas tu jumpa doktor, check aku just demam panas biasa je, suhu dalam 39 darjah celcius je. tekak aku bengkak sikit. Malas nak MC, doktor bagi ubat je. Balik ofis lepas rehat makan lah ubat. Alamak, ubat ni memang mengatuk. Sepanjang hari aku macam orang lalok kat ofis, aku rilex je. Nasib member2 semua ok. Aku just tolong yang ringan dan tak turun floor sangat, takut aku tumbang je. Kih3. Semalam balik awal jugak lah, dalam pukul 6 aku scan tangan, terus balik sampai rumah. Mandi2, solat, makan ubat terus tidur. Sedar2 dah pukul 4 pagi. Pergh. Betul punya tumbang.

Pagi tadi bangun ingat nak cuti je, badan masih berat. Tapi apa boleh buat, partner aku kena balik Kluang sebab ada hal famili. Nak tak nak aku kena datang dengan badan masih berat ni. Sorang2 kena handle kaunter. Kerja semua tak tentu aku buat. Serious aku masih lemah lagi hari ni. Macam nak mati je otak aku ni. Haha. Makan semua muntah keluar balik. Adoi membazir je aku ni. Balik rumah tak ada siapa nak uruskan aku.

Tadi telefon mak wish happy birthday, 28 februari kan, negh3. Mengadulah kat mak aku yang aku demam, mak aku cakap suruhlah kawin cepat2, ada orang jaga. Adoi mak aku ni pun satu, mana nak cari bini. Aku ni bukan kerja bagus nak bagi anak orang makan. Haha. Last2 aku jawab, mak carikan je lah, anak2 buah mak kan ramai. Ngeh3..Apa pun aku sayang mak aku walaupun dia ni garang tapi dia garang bertempat dan taknak anak2 dia jadi macam dia. Walaupun orang pandang buruk kat mak aku, yang penting aku tau mak aku macam mana, dia mak terbaik aku ada dunia dan akhirat. Aku kalau boleh nak cari bini macam mak aku, yang elok lah. Mak aku garang dan tegas dengan anak2 dia. Dia utamakan anak2 dia walaupun jauh dari kami adik beradik. Dan aku tak kisah kalau orang nak cakap aku anak mak ke apa. Peduli apa, janji aku sayang mak aku dan mak aku adalah segala untuk aku. Mak, along, angah & adik sayang sangat kat mak. Kami adik-beradik sentiasa doakan terbaik untuk mak dan mak kena sihat sampai mak dapat cucu. Tak kisahlah siapa kahwin dulu. kan. ngeh3.

Tapi...agak2 kalau aku tunjuk kat mak aku yang aku nak bini macam ni boleh dapat tak. Mesti mak aku suka kan. Kih3. Aku nak bini aku comel dan cute macam cik niigaki risa. Hopely mak aku suka dengan pilihan anak teruna dia yang gila2 ni. Haha. berangan je lah aku ni. mana nak dapat bini macam ni. ayat mak aku akan cakap. Tapi kalaulah dapat, Alhamdullilah, comfirm jaga betul2. Adeh..Ngeh3.


Guwa anak Mak :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "