Mac 07, 2012

Peeeeergh! Malu siot...!!!

Salam semua..bagi mereka2 yang nak tidur kejap lagi, oyasuminasai & yang baru bangun tu, ohayougozaimasu..ekeke..aku hari ni macam mana? aduh, sumpah malu gila aku. Kat tempat kerja? taklah, ni lepas kerja. Sumpah gila malu hari ni. Semua jadi lepas aku balik kerja macam biasa pukul 10 malam. Muka aku sampai sekarang merah lebam sebab segan gila kot.. Kenapa? Aku nak cerita lah ni..

Cerita mula macam ni, aku macam biasalah balik kerja, tengah2 drive sambil2 tu layan lagu sambil berdansa. Ye lah aku kan kepala gila sikit kadang2, ok2, selalu. Masa tengah stop kat trafik light tu, aku tengah layan lagu Morning Musume ~ Pyoko Pyoko Ultra. Dah lagu kegemaran aku, aku menari dan berjoget la apa lagi. Tapi tak ada lah sampai goyang kereta, adoyai. Just biasa2 je la. Aku ni sengal dah tau nak berdansa bagai, tingkap kereta bukak bukan main besar, lepas tu ada lah satu kereta kat sebelah aku je, ada awek ni dok usha aku semacam je. Ye lah mana tak nampak, kawasan tu terang, biasa aku nak berdansa aku naik tingkap separuh baru aku aman damai nak berdansa. Maklumlah tinted gelap & aku malam paling tak suka guna air-cond sebab kat ofis dah air-cond kat kereta pun naik air-cond lagi. Sambung balik, aku pun perasan la awek tu tengok aku, aku cepat2 tutup tingkap kereta aku. Alamak ai, malu gila kot. Tu aku boleh terimalah sebab aku drive macam biasa kat pasir gudang highway kalau tak 130kmj tak sah aku. Driver maut kata kan..ekeke.

Ni aku nak cerita yang buat aku double malu, bukan single tapi double. Aku berhenti kat warung area Perling, aku malas nak tapau so aku makan situ, dah order nasi ayam power punya. Tengah2 tunggu datang satu awek, aku macam pernah nampak tapi ingat2 lupa. Dia dengan selamba cakap, "comellah awak tadi dengan lagu tu." aku apa lagi mula lah annoying. Aku boleh jawab "huh?". Dia senyum lebar, dia kata aku tak ingat dia ke, aku cakaplah tak. Tak pasal2 dia tunjuk gaya aku buat kat kereta tadi dan aku baru sedar dia tu ke awek duk usha aku semacam. Pergh malu gila kot. Naik segan aku. Dia tanya boleh join tak, dia sorang je. Boleh tahan lah awek tu, ada taste aku tapi aku ni dengan perempuan macam kena parkinson. Aku jawab je lah, boleh je. Sepanjang kat meja aku diam je, awek tu pun asyik senyum kat aku je. Memang tak banyak cakap pun. Aku buat2 tengok tv, tapi dia tengok aku je. Apa sey aku ni, malu kot. Tak lama dia cakap, "awak ni memang minat jepun ea.". Aku katalah, "boleh la." kelu kot nak cakap. Dia cakap lagi, "tapikan, awak ni comellah dengan lagu2 macam tu. Tak pernah nampak laki yang kereta agak cool tapi layan lagu2 macam tu." Aku,"kenapa tak boleh ea, mesti pelik kan." Awek tu balas balik,"taklah, saya suka. Jarang jumpa laki macam awak ni. nama saya Ila, awak?" . Aku balas, "farhan".

Banyak benda dia cakap, 10 patah dia cakap 1 je aku jawab. Aku dah lah tengah malu, awek ni boleh pulak. Adoi. Lepas makan aku cepat2 bayar aku gerak. Tak pasal2 aku kena bayarkan awek tu sekali. Dah terbayar pun. Nyesal tak guna. Duit aku....huhu. Aku terus blah, dia ikut aku, nak apa lagi lah dia. Rupanya dia nak pergi kat kereta dia park sebelah aku. Huh! PARK SEBELAH AKU???!! Oh Deng! Aku masuk kereta bukak tingkap dia tercegat kat tingkap. Dia ucap, "awak, thanks belanja makan." Aku, "tak ada hal, sekarang saya belanja orang lain kali orang lain belanja saya. Rezeki awak tu." Tiba2 dia hulurkan no telefon dia. "senang2 call la ye, miss call je pun boleh. Nanti jumpa lagi ok. Bye". Aku? makin annoying, dah la malu dengan awek tu, nak call harapan je lah. Huhu.

Oklah aku dah ngantuk. nak tidur dan nak lupakan peristiwa tadi. tapi entah lah. Pelik aku, perempuan oh perempuan. Dah nak tidur dah ni, sebelum tu aku bagi video lagu yang aku syok layan sampai jadi macam ni. sayonara minna-san. Oyasuminasai :)


Ambik kau, terkena daaaa.. :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "