Mei 10, 2011

BuKaN KeLuaRGa BiaSa X Нет обычной семьи

Hohoi...assalamualaikum semua. Ngeh3x. Kabare(Apa Khabar)? Kue Waras(Aku baik). Hehe. Takda,hari ni entri aku cuma nak cerita sikit pasal keluarga aku yang tak berapa nak normal. Ni bukan rekaan tapi hakikat. Keluarga yang sekarang ni aku tinggal dengan ayahanda aku, Cikgu Ismail. Ibubapa aku dah berpisah sebab tak ada jodoh mungkin. Tapi tak apa lah janji mereka ingat tanggungjawab masing2 dengan anak2. Kami ni tiga beradik ja, aku sulung, FarhanZikri(23) dan ada lagi dua orang kat bawah. Seorang AisyahAqilah (21) AmirulAsyraf (10). Famili kitorang ni biasa2 ja sama macam famili orang lain yang membezakan cara dan pengalaman kami sekeluarga mengharungi hidup2 semenjak keluarga kami berpisah mak. Mak pergi meninggalkan kami untuk kehidupan baru tapi kami tak kisah sebab mungkin sudah takdir menentu segalanya. Hehe.

Okey lah, aku cerita sikit2 pasal famili aku okey. Mula2 ayah aku atau aku selesa panggil Abah or Bigg Boss. hehe. Abah aku masih mengajar di SMV Tanjung Puteri, JB. Dia mengajar subjek fabrikasi & logam (welding). Abah aku ni orangnya sempoi ja. Jenis tak suka nak marah2 anak2 dia dan buat ja apa2 pun demi anak2. Abah aku ni cool dan susah nak nampak dia marah dan dia tak suka tengok anak2 dia susah. Sebab tu aku sayang abah aku. Mana tak sayang siap tolong bayarkan kereta aku sementara aku tak kerja. hehe.

Aku masuk adik-beradik aku pulak. Yang bawah aku ni nama nya AisyahAqilah, aku panggil Angah. Dia baru ja habis belajar di Politeknik JB, dan sekarang menunggu konvo je kalau semua berjalan lancar. Angah baru ja dapat kerja sebagai Kerani Pejabat dekat Pasaraya Everjoy. Dekat ja dengan rumah. Jalan kaki sampai.Hehe

Adik aku yang terakhir sekali, AmirulAsyraf atau senanglah, Adik. Adik masih sekolah lagi. Dia sekarang baru darjah 4, dan sekolah taknak kalah.Dekat bandar lagi, STAR(1)[Sekolah Kebangsaan Temenggong Abdul Rahman (1)]. Haha. Sekolah agama dekat Depoh Polis kat IPK JB, Sekolah Agama FRU2. Apa2 pun adik2 aku memang pelik2 dan cergas. Walaupun kami ni jenis tak sekepala tapi kami saling memerlukan. Aku rindu dengan adik2 bila sebulan tak jumpa. Hehe..

Buat masa ni, ni ja lah yang aku nak cerita dengan semua. Lain kali aku cerita lagi ye. Masa ni tak da idea nak sembang lebih2. Nanti ada gak benda pelik2 tertulis dalam ni karang. Adeh! Bahaya Wooo!.Haha.Okey lah, Bye2 Semua.

Cerita Tentang Keluargaku:
captain farhan zikri..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "