Mei 20, 2011

SaD iN SMiLe X печально в улыбке

Kenapa tiba-tiba je aku rasa sedih dan pilu sangat bila aku baca satu cerita. Mungkin cerita tu ada sedikit sebanyak tentang perihal aku walaupun jalan cerita tak sama tapi ada sedikit perihal membuat aku hiba bila membaca kisah ni tadi. Tak semena-mena air mata aku tertitis. Haha. Tak macho gila, tapi tu lah yang terjadi kejap je tadi. Baru aku sedar yang kita sebagai manusia kadang-kadang kena sedar dan berpijak di bumi yang nyata. Selama ni aku hanya berada dalam dunia aku sendiri dan dunia yang aku dan dia cipta. Tapi pada hakikatnya dunia tu hanyalah akan membuat kami derita satu masa nanti. Dan ia terjadi kini dan sukar nak lupakan kenangan di dalam dunia tu. Hingga kini kadang aku masih teringat kenangan itu walaupun aku sudah menerima hakikat yang tak selamanya kita boleh memiliki sesuatu itu. Cuma kadang kala sifat manusia yang mempunyai perasaan sedih akan dating bila tiba sesuatu yang membuat ia berlaku. Bukan senang nak menerima suatu perkara yang membuat kita sedih dan membiarkan ia pergi dan bukan juga mudah untuk mengantikan sesuatu bila dating sesuatu yang baru. Tapi hidup perlu di teruskan dan mungkin aku hanya boleh berserah pada Yang Maha Esa supaya di permudahkan jalanku dan jalannya. Hanya DIA yang tahu takdir dan suratan kami. Sabar adalah kunci dan keihlasan hati aku menerima takdir ini membuat aku sedikit sebanyak lega dalam mengharungi kehidupan mendatang walaupun terpaksa bermula sekali lagi hidup sendiri. Tapi aku akan tetap teruskan kehidupan dan mencari sesuatu demi keluarga dan dia. Cuma masa akan menentukan bila akan tiba waktu itu.....=)

dengarkan curhatku:
captain farhan zikri

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Verily, this vichyssoise of verbiage veers most verbose, so let me simply add that it's my very good honor to meet you and you may call me

" F "